woensdag 12 juli 2017

Vandaag in de schijnwerpers: 'Laat los mijn hand', geschreven door Edward Docx

'Een boek met een groot hart.' - Literary Review
Laat los mijn hand

Boekgegevens:
Titel: Laat los mijn hand
Auteur: Edward Docx
Genre: roman, roadnovel
Uitgave: paperback, 416 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Atlas Contact, juni 2017
ISBN: 978 90 25450 72 4
ISBN: 978 90 25450 73 1 (eBook)
NUR: 302
Oorspronkelijke titel: Let Go My Hand
Vertaling: Dirk-Jan Arensman

Louis Lasker houdt zielsveel van zijn familie – de momenten dat het niet zo is daargelaten. Zijn twee halfbroers, Jack en Ralph, zijn fantastische, lastige mensen, maar heel druk met hun eigen ego’s. Louis’ leven staat in het teken van het verzorgen van zijn vader. 

Met zijn vieren ondernemen ze per busje een reis van Londen naar Zürich. Hun vader is ongeneeslijk ziek en hij wil op waardige wijze zijn leven beëindigen. In Engeland is dat bij wet verboden. In deze geweldige roadnovel gaat het in feite over de elementaire vragen in het leven en wat er uiteindelijk werkelijk toe doet. 

‘Ontroerend’ dekt geenszins de lading, dit boek knalt recht je hart in en laat je na lezing verweesd achter. Docx heeft een uiterst actueel verhaal geschreven en de meest onweerstaanbare en onuitstaanbare personages gecreëerd, rijkgeschakeerd als het leven zelf.

De auteur:
Foto: © Charlie Carter

Edward Docx (1972) schreef met Laat los mijn hand zijn vierde boek en stond met de roman Self Help op de longlist voor de Man Booker Prize. Onderling verschillen zijn romans zeer van elkaar, maar ze delen  tegengestelde morele en amorele personages, die onzekere daders zijn in hun eigen levens.
Hij schrijft geregeld stukken voor belangrijke Britse en Amerikaanse kranten en tijdschriften, waaronder The Guardian, The Times, The Washington Post, The Observer en Vogue.
Zijn journalistieke werk werd genomineerd voor de George Orwell Prize. Hij woont en werkt in Londen.


Laat los mijn hand koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.