zaterdag 14 maart 2015

Recensie van: 'Ooit zal ik je weerzien' van Ellen Lina

Ooit zal ik je weerzien
Auteur: Ellen Lina
Genre: roman
Uitgave: paperback, 334 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Ellessy
ISBN: 978 90 8660 240 7
Samenvatting:

Hoe moet je verder gaan met leven, wanneer je zoiets afschuwelijks hebt meegemaakt dat het schuldgevoel bijna ondraaglijk is? Wanneer je jeugdliefde daardoor zodanig is veranderd, dat een toekomst samen onmogelijk lijkt?
Wanneer je eigenlijk het liefst helemaal niet meer had geleefd?
De achtentwintigjarige Julia van Doorn heeft niks meer op de rit, en haar verloofde Sean al helemaal niet. Een alcoholverslaving en huiselijk geweld drijven de twee in rap tempo uit elkaar. Het tij lijkt te keren wanneer Julia de integere Ryan ontmoet, al heeft ze wel het idee dat ze hem ergens van kent. Sean zakt ondertussen steeds verder af en wanneer hij in de gaten krijgt dat Julia en Ryan contact hebben, komt uiteindelijk het onmogelijke bovendrijven. Het stelt Julia voor een keerpunt in haar leven, maar is ze er aan toe om haar verleden los te laten? Volg Julia in haar zoektocht naar nieuw geluk, zelfstandigheid en de warmte van een familie. Maakt ze de juiste keuzes, volgt ze haar hart? Eén ding is in ieder geval zeker, oude liefde roest niet. Nooit.

De trailer voor het boek:

Mijn mening:
Niets is zo spannend als een heftig liefdesverhaal.

Dit boek had ik in een mum uitgelezen.
Ik kreeg het toegezonden door Uitgeverij Ellessy op verzoek van Ellen Lina. Het pakte me vanaf het begin.
De titel is op een aantal passages in het boek van toepassing. Heel goed gekozen, naar mijn mening.
De proloog is stukje van een dialoog tussen Julia en Ryan, die je midden in het verhaal verder kunt lezen en wat de titel kan verklaren. 

Een heftig liefdesverhaal, waaruit maar weer duidelijk wordt dat je niet moet wachten met je leven leven, want er komt meestal geen tweede kans. Carpe Diem!
Heel mooi is de afwisseling met de belevenissen van de hoofdpersonen met de brieven van de moeder aan Julia. Ook leuk dat het later andersom gebeurt.
De brieven fleuren het hele boek op, zonder meer. Zonder deze kwinkslag zou het allemaal wat overdreven geweest zijn, té veel gevoelens om reëel te zijn.
Dit heeft Ellen Lina prima voorkomen op deze manier.

Het is een goed verhaal dat eindigt met een vraag, maar dat werkt niet storend.
Het zou een vervolg kunnen hebben, maar ik ben bang dat het dan wat langdradig zou gaan worden. Laat de lezer maar achter met de vraag of er nog iets gaat gebeuren.
Dat hindert niet.
Deze auteur heeft zeker talent en ik kijk uit naar een nieuw verhaal van haar hand.

Het zijn lange hoofdstukken om te lezen, maar nogmaals, het stoort niet en het verhaal leest lekker vlot door. Heftige emoties tot aan het eind, dat maakt ook dat het boek blijft boeien.

Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren.

Over de auteur:
Moeder van Lewis, zwanger van zoon nr 2 | ♥ Jeroen | Auteur van 'Vasthouden'
Ellen Lina werd geboren in Arnhem(1983). Na de middelbare school volgde ze de PABO en werd docente op een basisschool. Vanwege het werk van haar man, die piloot is, woont ze sinds enige jaren in Willemstad op Curaçao.
Lees hier verder: http://ellessy.nl/?page_id=756 met dank aan Uitgeverij Ellessy


(recensie geschreven 16 februari 2014)

1 opmerking:

  1. Ik heb het in dec. 2014 gelezen en vond het ook een mooi verhaal, Vier sterren van mij!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.