maandag 11 november 2013

11-11 twee elfjes



Omdat het vandaag 11-11 is, hieronder twee elfjes:
(gedicht van 11 woorden, vijf regels) Ik heb deze gekozen: woorden per regel 1-2-3-4-1

Lezer

een boek

steeds weer benieuwd

waar gaat het over

Auteur




Waarderen

objectief blijven

lezen met respect

een verhaal een wonder

Recensie


Ik kom op dit onderwerp omdat ik toevallig vandaag (11-11) het volgende op mijn
facebook-tijdlijn geplaatst heb:

'Het doet me goed om te lezen dat meer schrijvers van recensies er moeite mee hebben om een slecht boek te beoordelen. Maar je moet eerlijk blijven, wel beleefd natuurlijk.
Een recensie schrijven over een minder goed boek duurt langer dan een recensie schrijven overeen heel goed boek. Neem dat van me aan.'


Hierop werd gereageerd en de meeste lezers waren het met me eens dat het schrijven van een recensie niet altijd vanzelf gaat.
Bij een recensie wil je zeker niets afbreken wat de auteur opgebouwd heeft en je levert opbouwende kritiek.
Vaak volgt in een privé-bericht aan de auteur wat uitgebreider informatie over je waardering.
Een recensie over een wat minder goed boek kan toch een goede recensie zijn.

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.