woensdag 23 oktober 2013

Liebster Award

Ik was helemaal verrast toen ik een Liebster Award kreeg van collega-blogger
Elly Koster !
Een Liebster Award is een award die in het leven is geroepen om blogs die nog
niet zoveel volgers hebben onder de aandacht te brengen. Het is de bedoeling
dat je 11 vragen beantwoordt op je blog, zodat lezers je beter leren kennen.
Daarna wijs jij weer 11 bloggers aan waar je de Award en 11 vragen aan doorgeeft.


1. Wat doe je in het dagelijks leven (behalve bloggen) ?
Ik ben voornamelijk een lezer. Minder een schrijver (nog).
Bovendien houd ik enorm van koken, het liefst grote stukken vlees,
pannen zelfgemaakte pastasaus en potten zelfgemaakte soep.
Wat ik gekookt heb gaat, behalve het gedeelte wat die dag gegeten wordt, in porties
in de diepvries. Alles kant en klaar zodat ik tijd blijf overhouden om te lezen.
Het schrijven van recensies van de door mij gelezen boeken, vind ik heerlijk om te
doen. Dit is voor mij een mooie gelegenheid om de manier waarop ik me verwoord,
te kunnen verbeteren. Ik neem hier altijd wel ruim tijd voor om de recensie nauwgezet
te kunnen schrijven, met respect voor de auteur en zijn verhaal.
Ik lees steeds vaker een debuut op verzoek van de auteur. Dat kan een roman, fantasy-verhaal of thriller zijn.
Ook mag ik vaker een manuscript of proefdruk lezen van de uitgever. Dat vind ik een blijk van vertrouwen. Ik ben daar dan ook heel blij mee.

2. Welke plek zou je graag eens willen bezoeken?
Ik zou nog graag een reis maken door Zuid-Afrika.

3. Wie of wat is je grootste inspiratie?
Daar kan ik ook heel kort over zijn:
Wie: mensen die positief in het leven staan en niet steeds klagen en zeuren.
Wat: klassieke muziek, jazz, blues en boeken natuurlijk.

4. Waarom ben je een weblog gestart?Ik zal eerlijk vertellen, dat het uit pure zuinigheid is gedaan. Ik heb een website http://www.miekeschepens.nl, waar ik mijn recensies plaats. Hier betaal ik abonnementsgeld voor. Elk nieuw bericht daar vermindert de nog te gebruiken ruimte. Omdat ik vaker iets wil plaatsen, besloot in onlangs een weblog te starten. Het is een prettige aanvulling op mijn website. Bovendien heeft een blog meer mogelijkheden voor me dan mijn website me te bieden heeft.

5. Wat is de grootste trots in je leven?Mijn gezin. Alles wat in ons leven is gebeurd, heeft ons nog dichter tot elkaar gebracht.
Dat geeft een heel goed gevoel, zodat ik vol vertrouwen een bepaalde weg in kan slaan.
Ook mijn gezinsleden ervaren dat zo wanneer zij iets anders willen gaan doen.
Wat ik ook doe, ik voel me gesteund. Dat is iets om trots op te zijn, zo'n gezin !

6. Waar geniet jij het meest?
Ik geniet van onze zoon, om te zien hoe hij zich ontwikkeld heeft tot een geweldige volwassene.
Ik geniet van mijn man, altijd en waar ik ook ben.
Terwijl ik dit schrijf, geniet ik in ons huisje in Zeeuws-Vlaanderen van de regen tegen het
raam.
Ik kan ook enorm genieten van een vriendelijke glimlach of een groet van iemand die ik
tegenkom, terwijl ik hier wandel.

7. Is er iets wat je al heel lang wilt doen, maar dat er nog altijd niet van is gekomen?Ik wil nog een keer een boek schrijven. Dat ik het nog niet gedaan heb, ligt helemaal aan
mezelf. Ik ben ook blij dat ik het niet eerder gedaan heb. Er zat toen een heleboel woede
in me, wat me ongetwijfeld gehinderd zou hebben om een goed verhaal neer te zetten.
Nu ben ik volop bezig met lezen en het schrijven van recensies.
Wanneer de tijd er rijp voor is, merk ik dat vanzelf en begin ik.
Daar ben ik van overtuigd.

8. Waarvoor kunnen ze je 's nachts wakker maken?Ik slaap overal doorheen. Maar bij wijze van spreke mag mijn man me wakker maken voor zijn zelfgemaakte spaghetti alla carbonara. Lekkerder dan in welk restaurant ook !
Zo nu en dan kookt hij dat speciaal voor mij.
Hijzelf en zoonlief houden er niet van, daarom vind ik dat een heel lief gebaar van hem.

9. Op welk zelfgemaakt item ben je het meest trots?Ik ben trots op mijn website en op mijn blog. Dit was een genomen stap die aangeeft
welke richting ik in wil gaan.

10. Wat vind jij echt onwijs irritant?
Oneerlijkheid, roddels en kuddegedrag.

11. Wat zijn jouw plannen voor morgen?
Doordat ik veel lees en daarvoor schrijf, ben ik veel binnenshuis te vinden.
Zeker in de herfst als het weer wat minder goed wordt. Ik moet meer naar buiten en meer bewegen, dat is duidelijk. Op wat voor manier heb ik nog niet helemaal ingevuld.

Mijn plan voor iedere dag: Carpe Diem !
Hierboven mijn antwoorden op de 11 vragen. De bloggers aan wie ik deze Liebster Award wil doorgeven, zal ik hier onder vermelden. Ik weet niet of je deze award al een keer ontvangen hebt. Je mag natuurlijk zelf weten of je er iets mee doet. Ik heb een keuze moeten maken uit alle blogs die ik volg.

Op alfabet:


Ik kijk uit naar jullie antwoorden.
Warme groet,
Mieke

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk mieke om zo meer over je te lezen, ik hoop je zondag te ontmoeten
    En bedankt voor het noemen van mijn startende blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk er ook naar uit. Voor deze gelegenheid heb ik mijn profielfoto op facebook aangepast, dan weet je hoe ik er uit zie :-)

      Verwijderen
  2. Mooi Mieke en leuk om over 'jou' te lezen! Dank dat je mij hebt genoemd, ik ga de vragen zeker beantwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om wat meer te lezen over jou. Zo ken ik je al een stukje beter als we mekaar zien volgende week op de boekenbeurs. Bedankt voor de nominatie. Ga de vragen zeker beantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, een award te mogen ontvangen van jou! Of ik er iets mee ga doen, weet ik eerlijk gezegd nog niet, hoewel ik de vragen wel erg leuk vind. En ook erg leuk om zo meer over jou te weten te komen ;). Mocht ik de vragen beantwoorden, zie je ze terug op mijn blog :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mieke wat leuk om zo iets meer over je te weten te komen. Inmiddels ook weer je recensies bijgelezen. Je leest echt snel pff.. en natuurlijk bedankt voor je berichtje op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat open, eerlijk en openbarend!! Wat ik al dacht; je bent een fantastisch mens, midden in de wereld en ook heel beschermend... wowww.. (Y) Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je mij gekozen hebt! Als ik nog ergens een beetje tijd vind, zal ik hier zeker wat mee gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook een tijd gewacht, tot ik er tijd voor had. Maar het is toch ook leuk om te doen. Dank je voor je reactie, Céline !

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.