donderdag 1 februari 2018

In de schijnwerpers: 'In de ban van de wolf', geschreven door Christine Charliers



In de ban van de wolf

Boekgegevens
Titel: In de ban van de wolf
Auteur: Christine Charliers
Genre: fantasy, vanaf 14 jaar
Uitgave: hardcover, 300 pagina’s
Uitgever: Clavis Uitgeverij, 2015
ISBN: 978 90 44824 05 6

De veertienjarige Esther woont in een saai dorpje in de Pyreneeën en leidt een doodnormaal leven. Ze heeft een bijbaantje in de supermarkt, helpt haar moeder in het huishouden en wil met haar vriendinnen naar een feestje. Maar aan dat zorgeloze leventje komt een einde… 

Op een avond, als Esther alleen thuis is, dringen drie mannen het huis binnen en vallen haar aan. Ze spuiten een vreemde vloeistof in haar nek en bedreigen haar. Voor Esther weet wat er gebeurt, zijn ze weer verdwenen. De volgende dag is alles anders. 
Esthers lichaam lijkt niet meer hetzelfde. Ze wordt sterker en sneller, en haar zintuigen zijn hypergevoelig – maar ze is niet veilig. De drie mannen maken jacht op haar… 
Wat willen ze in hemelsnaam?

Een meeslepend en spannend verhaal met scherpe tanden en wilde haren, dat je zal laten huilen naar de maan. Lees ook het vervolgverhaal Jacht op het antiserum. Voor lezers vanaf 14 jaar.
(bron: Clavis Uitgeverij)

De auteur: 
(foto: Clavis Uitgeverij)

Christine over zichzelf op de auteurspagina van Clavis Uitgeverij:
‘Ik ben geboren in 1981 en bracht mijn jeugd door in een dorpje vlakbij Leuven: Herent. We waren thuis met vijf kinderen. Ik was de oudste, na mij kwamen drie broers en een zus. Op de lagere school speelde ik veel met jongens, uit de klas, of ook wel met mijn neven, die we in het weekend vaak opzochten. Met meisjes vond ik het leuk om te springtouwen. 

Uit mijn rapporten blijkt wat voor kind ik was:

– Ver weg met haar gedachten, moet vaak uit haar dromen gewekt worden.
– Christine leest veel, maar liefst niet tijdens de les.
– Braaf en lief maar dromerig.
– Schrijven gaat niet met je hoofd op de bank.
– Ze leest terwijl de les rekenen word uitgelegd.
– Je gedachten moeten in de les zijn en niet zweven tussen hemel en aarde dan zul je beter kunnen.’

Lees meer over Christine op haar website.

In de ban van de wolf koop je bij je lokale boekhandel of bij:


Met dank aan Clavis Uitgevers voor het toezenden van dit recensie-exemplaar.

2 opmerkingen:

  1. De cover is top! Moet zeggen dat het tweede deel mij meer aansprak dan het eerste maar zeker een aanrader in het genre en benieuwd naar het derde deel

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.