dinsdag 5 december 2017

Vandaag in de schijnwerpers: 'Mag ik je Omi noemen?', geschreven door Nathalie van den Thillart



Mag ik je Omi noemen?

Boekgegevens
Titel: Mag ik je Omi noemen?
Auteur: Nathalie van den Thillart
Genre: kinderboek, vanaf 9 jaar
Uitgave: hardcover, 128 pagina's 
Uitgever: Waterman Creations, december 2017
ISBN: 978 90 82723 70 0
NUR: 283
Illustrator: Ton Bavelaar

De hartverwarmende titel en de toegezonden synopsis vond ik zo uitnodigend dat ik graag het eerste kinderboek van deze Leiderdorpse schrijfster wilde gaan recenseren. Mijn recensie volgt zo spoedig mogelijk.

Van de achterflap:
Als Lilly in de zomervakantie met haar ouders van Utrecht naar Leiden verhuist, is ze bang dat ze heimwee zal krijgen. Dat gebeurt niet, want ze komt naast oma Noortje te wonen, de stoerste en grappigste oma ter wereld!
Lily heeft met oma Noortje en Bo, haar nieuwe buurjongen, allemaal leuke plannen bedacht om Leiden te verkennen. Maar dan rijdt oma Noortje met haar bakfiets de gracht in. En nu???
Valt de zomervakantie nu ook letterlijk in het water?

De auteur:
(Tijdens de boekpresentatie 2 december jl.)

Nathalie van den Thillart (Utrecht, 1970) verhuisde op haar 2e jaar naar Leiden. Sindsdien heeft ze op meerdere adressen in Leiden gewoond. Momenteel woont ze in Leiderdorp met haar middelbare schoolliefde Jan Assink en dochtertje Layla. 
Nathalie schrijft vanaf dat zij zelf nog een kind was.
Op haar zevende schreef ze haar eerste gedicht. Veertig jaar later is er sprake van honderden gedichten.
Nu is dan met de publicatie van 'Mag ik je Omi noemen?' haar grote wens uitgekomen; het schrijven en publiceren van een boek.

Neem ook even een kijkje op haar leuke website.

Mag ik je Omi noemen? is vanaf 4 december beschikbaar bij de volgende boekhandels: 
Het winkeltje in de Hortus Botanicus, Leiden

Later deze week voeg ik hier nog de link naar het boek bij de webwinkels toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.