woensdag 20 december 2017

Ik las: 'Als de dichter zingt', geschreven door Jeroen Kraakman



Als de dichter zingt

Boekgegevens
Titel: Als de dichter zingt
Auteur: Jeroen Kraakman
Genre: poëzie, dichtbundel
Uitgave: paperback, 100 pagina’s
Uitgever: Godijn Publishing BOEK10, december 2017
ISBN: 978 94 92115 44 7
NUR: 306

Van de achterflap:
Reis mee door het leven van dichter Jeroen Kraakman.

Gedichten over dromen, wensen en verlangens. Over dieren, groot en klein. Over vergankelijkheid en eeuwigheid.  Maar ook over tuinmannen en wereldkampioenen.

Geen paniek
Er is tijd genoeg
Het moment komt
Niet laat, dan vroeg

Jeroen Kraakman is schrijver en dichter. Meerdere verhalen van zijn hand zijn gepubliceerd in verhalenbundels. 
Als de dichter zingt is zijn debuut als dichter.

Mijn mening:
Voor in de bundel staat een inhoudsopgave. Maar deze opgave van titels kan niet aangeven hoe overweldigd je door de schoonheid van de gedichten zult zijn tijdens het lezen.
Ik las steeds enkele gedichten, om dan de bundel dicht te slaan en even later weer verder te lezen. Schoonheid lokt!

De onderwerpen zijn heel gewoon; de gedichten gaan over mens, dier en ding en de gevoelens die een gedachte, een handeling of een kennisgeving oproept. Afscheid nemen, liefde en haat horen bij het leven, net zoals ontdekken en verbazing.
De auteur weet dat in een bundel op een heldere manier te verwoorden, vaak met humor en altijd heerlijk om te lezen. Zelfs wanneer het je droevig stemt, had je het niet willen missen. 
Ook de ernst van het leven en onbegrip van anderen ontbreekt niet in deze bundel; sommige van deze gedichten zijn in een ander lettertype gedrukt, klinken wat strenger en iedereen kan daar op zijn of haar eigen manier op reageren.

Deze bundel geef ik een plekje binnen oogbereik om er zo nu en dan weer uit te kunnen lezen. Daar zijn de onderwerpen die Jeroen Kraakman gekozen heeft afwisselend genoeg voor. 
Het resultaat is een gedichtenbundel geworden die ik aan kan raden.
Deze bundel vol gevoelens heb ik heel graag gelezen.

Een bundel barstensvol gevoelens!


Met dank aan Godijn Publishing BOEK10 voor het toezenden van deze bundel.

De auteur:
(foto Godijn Publishing)

Jeroen Kraakman is een geboren en getogen Noord-Hollander. Na vele jaren vertoeven aan de randen van het IJsselmeer, woont hij sinds 2017 aan de IJssel te Zwolle. In deze nieuwe omgeving werkt hij rustig verder aan zijn dromen.
Lees meer over Jeroen op de auteurspagina van Godijn Publishing.

Als de dichter zingt koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.