vrijdag 24 november 2017

Ontvangen en nog te lezen: 'Kathaai', geschreven door Hilde Van Malderen



Kathaai

Boekgegevens
Titel: Kathaai
Auteur: Hilde van Malderen
Genre: roman
Uitgave: paperback, 192 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Manteau, eerste druk september 2017
ISBN: 978 90 22333 40 2
ISBN: 978 94 60415 65 4 (eBook)
NUR: 301

Na een ingrijpende liefdesbreuk vertrekt Marie Margolis halsoverkop op weekend naar Amsterdam met een man die ze nauwelijks kent. Wat begint als een trip onder het motto no strings attached, draait al gauw uit op een driehoeksverhouding waarin Marie flirt met de grenzen van het fatsoen. Langzaam maar zeker vallen de maskers af en blijkt dat ware liefde ook haar vuile kantjes heeft.

Van mijn moeder mocht ik geen alcohol drinken, en zie me hier staan. Dag mama, ben je wel fier op je  dochter? Ik moet haar bellen en zeggen dat de wereld naar de kloten is, dat ik in bed duik met het soort man dat ik volgens haar toch nooit kon krijgen.
Er zat geen ambitie in mijn familie. Ik heb die nu wel. Mijn ambitie vannacht is om voor het eerst een onenightstand te hebben.

Een van de mondigste mediamadammen van Vlaanderen heeft een pen die tegelijk subtiel en trefzeker is. Kathaai is slim en secuur opgebouwd waardoor het verdomd moeilijk is om het verhaal niet in één zittijd te verslinden. (bron: Manteau) 

De auteur:
(foto:  ©Thomas Sweertvaegher)

Hilde Van Malderen was meer dan tien jaar een vaste waarde in de voetbaljournalistiek. Ze schreef stukken voor De Morgen en Het Laatste Nieuws en werkte als interviewer voor Sporting Telenet en VTM. In Speelgoed lichtte ze eerder een tipje van de sluier over de coulissen van het topvoetbal. Met haar debuutroman Kathaai gooit ze het over een andere boeg en maakt ze haar kinderdroom waar.
Neem ook een kijkje op de website van Hilde Van Malderen.

Vorige week brak Hilde Van Malderen nog een lans voor de slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag in een opiniestuk in Het Laatste Nieuws en bij 'Van Gils & Gasten'. Meer informatie op de website van WPG.be: Dit is waarom vrouwen zwijgen.

Kathaai koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.