zaterdag 25 november 2017

Een tijdje terug las ik: 'De Roetekavloemsamiep' Een verhaal door Hans Muiderman, vormgegeven door Erik Cox.



De Roetekavloemsamiep

Boekgegevens
Titel: De Roetekavloemsamiep
Auteur: Hans Muiderman
Vormgeving: Erik Cox
Genre: bijzonder kinderboekje | Met illustraties in kleur | Extra grote letters
Uitgave: paperback, 32 pagina's
Bindwijze: nietjes in twee kleuren
Uitgever: x-editions.com, Den Haag, 6 juni 2017
Gedrukt door Opmeer Drukkerij in een oplage van 1000 stuks en met de hand genummerd
ISBN: 978 90 82388 81 7

Op het raakvlak van taal, beeld en klank maakten Hans Muiderman en Erik Cox een ‘gorgelrijm’. Een genre dat zowel het kind als de volwassene aanspreekt.

Eerder had ik al een winactie op mijn blog met maar liefst vier exemplaren van dit leuke boekje om te verloten. 
Lees hieronder wat ik er over schreef: 

De Roetekavloemsamiep is een vrolijk boekje om voor te lezen aan kinderen onder vier jaar, maar het is ook geschikt voor 10-jarigen om te lezen als ontzettend grappig (liefdes)verhaaltje.
Het doel was om een 'bibliofiel' boekje te maken met een bijzondere uitstraling. Dat is zeker gelukt.
Het is een vrolijk en bijzonder boekje geworden; prachtig vormgegeven door Erik Cox voor een verhaal door Hans Muiderman. Dat het bijzonder geworden is, is ook de reden dat het handgenummerd is.

Luister ook naar Hans Muiderman op YouTube; hier hoor je hem voorlezen uit De Roetekavloemsamiep. Terwijl je luistert krijg je als vanzelf een glimlach op je gezicht; dat heet voorpret! 
Je krijgt een goede indruk hoeveel plezier je kunt hebben met voorlezen, maar ook anderen te laten meegenieten van de vormgeving; frisse kleuren en tekst op een niet alledaagse manier gepresenteerd. Dat samen vormt een vrolijk verhaal: De Roetekavloemsamiep.

Ik waardeerde De Roetekavloemsamiep met vijf verdiende sterren!

De website van Hans Muiderman, verbeelden en vertellen
De website van  Erik CoxGrafisch ontwerper / Kunstenaar & ontwerper

De Roetekavloemsamiep koopt u bij




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.