woensdag 15 maart 2017

'Opvliegers! de roman', geschreven door Sabine van den Eynden

Een echte vriendinnen-comedy

Opvliegers! de roman

Boekgegevens:
Titel: Opvliegers! de roman
Auteur: Sabine van den Eynden
Genre: roman
Uitgave: paperback, 304 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Boekerij, december 2016
Meulenhoff Boekerij bv
ISBN: 978 90 22580 13 4
ISBN: 978 94 02308 64 8 (e-book)
NUR: 301

'Opvliegers!' van producent Rick Engelkes tourde een jaar lang door grote Nederlandse theaters en trok overal volle zalen – in het voorjaar van 2017 gaat de nieuwe theatershow van start. 

Vier hartsvriendinnen beginnen allemaal de overgangsleeftijd te bereiken. Daar gaan ze heel verschillend mee om: Lydia is een diva die het lichamelijk verval te lijf gaat met pillen en plastische chirurgie, Ellen gaat op de spirituele toer, Sas probeert nog meer te werken en actief te zijn, en Keet knutselt zich door de lastige periode heen. Als de vriendinnen voor de vijfde keer samen op vakantie gaan, moet dat een heerlijke ontsnapping worden aan de beslommeringen van het dagelijks leven. Op Bali hopen ze hun relatieperikelen en andere worstelingen even te vergeten. Maar wie op reis gaat, neemt altijd zichzelf mee…

Mijn mening:
De cover laat vier blije meiden op het strand zien, handen in de lucht en genieten! Dit geeft heel goed het gevoel weer dat je krijgt tijdens het lezen; vrolijkheid overheerst!

In 'Opvliegers! de roman' maak je kennis met Sas, Keet, Lydia en Ellen, vier gewone vrouwen waarvan ieder op haar eigen manier bijzonder is. Maar je beseft hierdoor ook weer dat ieder mens dat heeft; dat bijzondere en speciale dat hem of haar anders maakt dan de rest.

Deze vrouwen kennen elkaar al dertig jaar en delen lief en leed met elkaar en de lezer kan meegenieten in de wisselende verhaallijnen. 
Er is volop humor aanwezig maar ook de serieuze dingen uit het leven worden niet uit de weg gegaan. Zo komen overspel, de overgang met al zijn besognes en het gevoel iets heel anders te willen in het leven aan de orde.  
'Werk. Ik wil ander werk. Werk dat iets betekent.' 'Maar jouw werk is toch verschrikkelijk zinvol?' 'Ja, voor de patiënten en voor de maatschappij misschien wel, maar voor mij betekent het niets.' 'Ik wil iets doen wat mij iets geeft.'

Dit boek is op een luchtige toon geschreven, waardoor je heerlijk ontspannen door kunt lezen. De personages zijn zo goed beschreven dat ze tot leven komen; in gedachten zie je zelfs de haarkleur van ieder van hen. Je mag ze niet allemaal even graag, maar dat is ook vaak het geval in het werkelijke leven. Dit verhaal heeft bijna voortdurend gezorgd voor een glimlach op mijn gezicht tijdens het lezen. Hier en daar gingen mijn wenkbrauwen even omhoog, maar ik kan met overtuiging zeggen:
'Graag gelezen!'

De auteur: 
(foto: Christien Jaspers)

Sabine van den Eynden is geboren in 1964. Ze is scenarioschrijver en werkte voor televisieseries als Juliana, Rozengeur & Wodka Lime en GTST.
Daarnaast vijf romans gepubliceerd en de zesde in de maak. Geïnteresseerd in schrijven voor film en televisie, redigeren, script-dokteren en lesgeven.

Specialties: televisiedrama, literaire thrillers, jeugdseries, soap.
Uitgaven: o.a. Deadline, een literaire thriller. 

'Opvliegers! de roman' koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.