maandag 27 februari 2017

'De voyeur', geschreven door Aloka Liefrink



De voyeur

Boekgegevens:
Titel: De voyeur
Auteur: Aloka Liefrink
Genre: psychologische thriller
Uitgave: paperback, 293 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Houtekiet, september 2016
ISBN: 978 90 89245 15 1
NUR: 330

Als de 27-jarige Lisa, succesvol debuterend auteur, ontdekt dat haar vriend Sander haar bedriegt met Miro, een prostituee uit het voormalige Oostblok, komt haar hele leven op de helling te staan. 
Tijdens een signeersessie loopt ze de knappe, mysterieuze Richard, met wie ze ooit een korte romance had, opnieuw tegen het lijf. Hij is flamboyant, werkt als gesprekstherapeut en biedt haar een luxueuze flat aan tegen een vriendenprijs. 
Lisa tuimelt halsoverkop in een nieuw leven maar dan komt ze er langzaamaan achter dat Richard een erg gewelddadig kantje heeft. Met welke motieven is Richard opnieuw binnengedrongen in het bestaan van Lisa? En hoe is hij gelinkt aan Miro?

Mijn mening: 
In dit boek lees je een verhaal dat de belevenissen en belevingen beschrijft van Lisa en enkele andere hoofdpersonages. Het is een optekening van wat er gebeurd is tussen 13 juni 2016 en 15 februari 2017. Je zult lezen hoe in de vrij korte tijdspanne van ongeveer acht maanden een leven helemaal vernietigd kan worden door iemand. 

De verhaallijnen zijn voorzien van een datum en een naam, zodat deze lijn gemakkelijk te volgen is. Deze verhaallijnen raken elkaar tenslotte. Hier en daar wordt teruggekeken naar een gebeurtenis in het verleden van de betreffende persoon. Een gebeurtenis die belangrijk blijkt te zijn in de ontwikkeling van dit personage. De personages zijn goed uitgewerkt.

De voyeur leest lekker omdat het een toegankelijk en ook redelijk spannend verhaal is. De schrijfstijl van Liefrink vergroot het leesgenot.
Het vleugje erotiek waar op de achterflap sprake van is bleef niet bij een vleugje maar was nadrukkelijk aanwezig. 
Het opvallend abrupte en onverwachte einde had voor mij iets meer uitgewerkt mogen worden. Dat was een mogelijkheid geweest om de spanning te vergroten maar het verhaal klopt en het is boeiend, zodat ik De voyeur vrij snel heb kunnen lezen.

De auteur: 
(© foto Guy Nys en Els Vanuffelen)

Aloka Liefrink (1979), geboren in Kerala te India en geadopteerd door een Nederlands-Vlaams echtpaar, debuteerde succesvol in 2010 met haar sterk autobiografische roman Verweesd. Haar thrillers worden door de pers en haar schare aan fans omschreven als ‘beklijvende pageturners'. Aloka schreef in 2014 een bestseller in co-auteurschap.
(bron: Houtekiet)

De voyeur koopt u bij uw lokale boekhandel of bij



2 opmerkingen:

  1. Ik ga volledig akkoord wat betreft het abrupte einde, heb het boek al gelezen een heel tijdje gelezen en ik moet bekennen dat ik sommige zaken sedertdien al vergeten ben (heel veel gelezen natuurlijk) maar ik herinner me dat ik moeite had met bepaalde zaken over medicijngebruik.Omdat ik deze zelf ook gebruik namelijk.Ik heb het boek gelezen in de week dat het verscheen ...dus al een tijdje geleden.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.