maandag 7 november 2016

Mijn recensie van 'De Stalkster' - Mirjam Rotenschreich lees je nu bij Miekes Leesclub:



De titel wordt tijdens het lezen duidelijk. 'De Stalkster' is een verhaal in vier delen, t.w.: Heel, In stukken, Vergaren en Bijeen. De titels van deze vier delen vertellen al veel over het verhaal. De hoofdpersoon, Elsemijn komt uit een rijke familie en lijkt meer op haar moeder in haar handelen dan ze ooit geweten heeft. Elsemijn had ondanks alle welvaart geen gemakkelijke jeugd bij haar eigen vader en moeder.

Het resultaat hiervan was dat ze daarna tot meer dan vervelens toe van de betrokkenen de geborgenheid opzoekt van een gezin. Een gezin dat ze thuis niet meer heeft, maar graag zou willen hebben. Elsemijn was al vroeg gefascineerd geraakt door criminologie, schreef zich daarom in bij de rechtenfaculteit en kreeg dankzij haar goede resultaten en haar ijver een promotieplaats. Haar promotieonderzoek had als onderwerp: de relatie tussen boven- en onderwereld. Ze interviewde daarvoor op het hoofdbureau van politie in Den Haag een heleboel rechercheurs waaronder Binck. Hij werd haar grote liefde.

Lees mijn recensie verder op de pagina van Miekes Leesclub.

Hartelijk dank aan Miekes Leesclub voor het recensie-exemplaar.
(foto: NCRV gids)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.