donderdag 24 november 2016

'Engel uit de voorstad', geschreven door Roland Steijns



Engel uit de voorstad

Van de achterflap:
In Engel uit de voorstad wordt het dagboek van een lichtwezen ontmanteld.

Een samenvatting van gebeurtenissen die zich in het verleden hebben genesteld en waarvan sommigen in het heden nog zullen uitbroeden.

Gecodeerde verhalen die in de gedachten van de lezer worden ontcijferd.

De auteur:

Engel uit de voorstad is het debuut van Roland Steijns (Maastricht 1969).
Roland woont en werkt in Maastricht.

Onlangs heb ik een tweede versie (proefdruk) gelezen en was blij verrast.
Voor in het boek staat een inhoudsopgave, waardoor de keuze voor een in rijm geschreven verhaal gemakkelijker wordt gemaakt.
Deze bundel is onderverdeeld in drie hoofdstukken met als thema Mystiek, Liefde en Rouw.
De korte verhalen in poëzie passen helemaal in het hoofdstuk waaronder ze geplaatst zijn en lezen vloeiend door de goede woordkeuze.
Een aantal gedichten komen heel dichtbij de lezer, als je dat toelaat.
Wat mij persoonlijk heel erg getroffen heeft was, is een gedicht met als titel 'Afstand'.

Deze bundel is maar klein, maar groot in betekenis. Een bundel om niet te ver weg te leggen en zo nu en dan een stukje uit te lezen. Gewoon, om van te genieten.
Engel uit de voorstad reist voorlopig met me mee. De ene lezer zal een gedicht op de ene manier interpreteren, de ander op een andere manier. Dat is het mooie van deze bundel; iedereen kan er het zijne of hare uithalen.
Een knap debuut, het begin is gemaakt!

Engel uit de voorstad koopt u bij:

Boekgegevens:
Titel: Engel uit de voorstad
Auteur: Roland Steijns
Genre: poëzie
Uitgave: paperback, 64 pagina's
Uitgever: Mosae Verbo, 2016
ISBN: 978 90 86664 01 6
NUR: 306

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.