zaterdag 29 oktober 2016

Memories: 'Moord per fax', geschreven door Henk Elsink (onder het pseudoniem Elsinck)

Dit boek kwam ik tegen in mijn boekenkast; Moord per fax.
Nadat ik het in handen had, wist ik weer hoe geweldig ik dit boek vond, indertijd. Spannend en gebruik makend van de voorhanden zijnde technologie; de fax!

Ongelooflijk hoe snel dingen veranderen.
Onze zoon (25 jaar) weet wat een fax is, omdat we daar in ons bedrijf zo nu en dan nog gebruik van maken op verzoek van de ontvanger, maar vrienden van hem weten echt niet wat een fax is en waar je deze voor nodig had, indertijd.

Moord per fax

De achterflap:
Een belangrijke zakenman ontvangt een fax van een organisatie die zich het 'Radicaal Volksfront Voor Afrika' noemt en een bijdrage vraagt van fl. 5.000.000,-  voor de strijd van de zwarte bevolking van Zuid-Afrika.

De lezer volgt de opzet en de uiteindelijke misdadige bedoeling van deze organisatie via een reeks van ongeveer tweehonderd faxberichten die tussen verschillende bedrijven, personen en politiemensen verzonden worden.

Alle communicatie gaat via het faxverkeer, en dit blijkt uiteindelijk te kunnen leiden tot ontvoering en moord.
Door de unieke opbouw van dit boek blijft de spanning van de eerste tot en met de laatste fax gehandhaafd.

De auteur:
Henk Elsink (Enschede, 20 april 1935) is een Nederlandse cabaretier, zanger en schrijver. Lees meer over hem op Wikipedia.
Henk Elsink (foto uit 1963)

(foto: Harry Pot/Anefo)
Boekgegevens:
Titel: Moord per fax
Auteur: Henk Elsink (Elsinck)
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 260 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Fontein, 1991
ISBN10: 90 261 0493 6
ISBN13: 978 90 26104 93 0


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.