zondag 17 april 2016

'Ondeugdelijke spiegeling - Werklust' geschreven door Rolf van der Leest



Ondeugdelijke spiegeling
Werklust

Nadat Paul bij een grote en ingrijpende bedrijfsreorganisatie met twee handen de gelegenheid aangrijpt een gouden handdruk in ontvangst te nemen, verandert het leven van de succesvolle veertiger in een rap tempo. Via zijn wat oudere hartsvriendin Mariëlle komt de aantrekkelijke en sympathieke liefhebber al snel in aanraking met een andere generatie vrouwen en de wereld van verleiding, seks en intriges. Onder de vleugels van de invloedrijke Elise groeit Paul razendsnel uit tot één van de meest succesvolle mannen van The International Men’s Agency. Een flitsende job die zijn leven onverwacht en compleet zal veranderen!
Hij weet dan nog niet hoezeer!

Mijn mening:
Dit verhaal leest als een trein. Soms wil je alleen maar weten wat er verder gebeurt in het leven van deze man. Het is een roman met behoorlijk wat erotiek, maar niet op een manier dat het tegen de borst stuit. Het boek is heel toegankelijk te lezen door de korte zinnen. Je sluit Paul in je hart en kan hem op sommige momenten wel eens porren omdat hij beter wat slimmer had kunnen zijn. Het verhaal heeft me geboeid vanaf het begin. 

Door sommige stukken in het verhaal heb ik wel wat snel heen gelezen maar nogmaals, dat kwam omdat ik wilde weten hoe het verhaal verder zou gaan. Dat geeft ook al aan dat het een vrij luchtig boek is en zeker geen al te zware kost. Ook leuk om even binnen te kijken in dit wereldje van The International Men's Agency. 
Ook de ondertitel 'Werklust' is goed gekozen.
Ik waardeer het dat de lezers de kans krijgen om zowel Paul als Mariëlle goed te leren kennen.
Maar dat dit verhaal op deze manier zou eindigen heeft me enorm verbaasd.

De proloog is hier zeer toepasselijk:
'Alleen de liefde overwint, alleen de liefde behoudt en wanneer de hemel een mens wil behoeden, vervult hij diens hart met liefde' –  Lao-Tse, Chinees filosoof, rond 600 v.Chr.
Ik kan niet anders zeggen dan: 'Graag gelezen'.

De auteur:
(foto: Rolf van der Leest)
Ondeugdelijke spiegeling is de tweede roman van de Nederlandse schrijver Rolf van der Leest (1967). Hij maakt daarmee zijn debuut bij Uitgeverij Aspekt. Nadat in 2015 zijn autobiografische roman 'Verslikt in het leven' verscheen, lonkte hem de ongeremde vrijzinnigheid van fictie, surrealisme en erotica. 
Werken vanuit het onderbewuste libertijns denken, dat Rolf in staat stelt onthullende en suggestieve voorstellingen te creëren. Een roman met een sterk thriller-achtig plot, welke vanuit een haast zinsbegoochelende schrijfvrijheid tot stand is gekomen. 
Anders denken, anders schrijven.
Lees hier meer over de auteur en zijn werk.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: Ondeugdelijke spiegeling
Auteur: Rolf van der Leest
Genre: roman
Uitgave: paperback, 210 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Aspekt, januari 2016
ISBN: 978 94 61538 60 4
NUR: 301

3 opmerkingen:

  1. Beste Mieke,

    Hartelijk dank voor deze mooie, maar bovenal opmerkelijk rake recensie. Je treft de ziel van het boek er feilloos mee. Mijn complimenten!

    Groeten, Rolf van der Leest

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank voor deze reactie, Rolf. Hier ben ik bijzonder blij mee!
      Warme groet, Mieke.

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.