vrijdag 22 april 2016

Gelezen voor Hebban.nl: 'Weerstand', geschreven door José Fernanda



Voor Hebban.nl las ik 'Weerstand', geschreven door José Fernanda.
- Het turbulente leven van een moeder die vecht voor haar kinderen - 

De jeugd van Nanny werd een hel door de daden van een gewelddadige vader en een moeder die de andere kant op keek. Daarom zocht ze al snel naar een veilige haven. Ze vond deze in de vorm van een huwelijk met Karel. Al snel blijken hun karakters mijlenver van elkaar te liggen. Nanny heeft haar grote passie ontdekt op de kunstacademie en waar Nanny vooral graag creatief wil zijn is Karel van plan de status quo in stand te houden; een gezin met twee kinderen, vader werkt, moeder is thuis en zorgt voor de kinderen. Anders niets. Dit wordt voor Nanny onverdraagzaam; ze vlucht noodgedwongen zonder haar kinderen naar Vicky en haar man Bas bij wie ze zonder problemen kan wonen. Vicky is haar enige vrouwelijke medestudent. Ze voelt zich wanhopig omdat ze de kinderen niet achter heeft willen laten in een liefdeloze en verstrikkende sfeer maar ook niet met hen kon vluchten. Al snel wordt haar vertrouwen in het woord van haar man beschaamd.

Wil je meer lezen over het leven van Nanny en ben je benieuwd naar wat ik er van vind, klik dan op deze link om de hele recensie te lezen op Hebban.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.