woensdag 2 december 2015

Ontvangen en nog te lezen: 'Lieve' een novelle van Aris Sanders




Lieve

Samenvatting, zoals op de achterflap:

Buiten zit een man met een schrift op zijn schoot.
Zonlicht glijdt over zijn gezicht. Mijn vrouw werd ziek, noteert hij. Kattenkrabziekte luidde de diagnose.

Maar dat was niet zo. Lieve had kanker.

Nu vergeet hij te schrijven en ziet haar gezicht voor zich. Mijn liefje, denkt hij. God wat lag je daar stil...
een plakbandje om je mond gesloten te houden.

Over de auteur:
(foto: Paul Kriele)

Aris Sanders woont met zijn drie kinderen in Vesoul (Frankrijk).

In een publicatie van BastionOranje las ik het volgende:

'Zondagmiddag 21 november 2015 presenteerde Aris Sanders (*1963) zijn boek 'Lieve'.
De voorheen in Den Bosch woonachtige, maar in Helmond geboren veelzijdige zakenman, antiekliefhebber, auteur en journalist legde er zijn herinneringen aan die periode vast.
'Het moest er uit; ' zegt Aris kortweg over de inhoud.
Eerder verschenen van Sanders de dichtbundels 'Vensterloosheid' en 'Roofbouw'.
Daarop volgde een periode Frankrijk waar hij als makelaar actief was.
Die zakelijke periode sloot Sanders af met 'De Makelaar', een ironisch en relativerend boek waarin op een humoristische wijze zijn herinneringen aan dat beroep, waar hij een hekel aan had gekregen, heeft vastgelegd.'
Lees op de site verder.

Aanvulling: Auteur heeft me geïnformeerd dat hij geboren is in Waddinxveen en op drie-jarige leeftijd naar Helmond is verhuisd.

Bestel dit boek bij uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: Lieve
Auteur: Aris Sanders
Genre: novelle
Uitgave: paperback, 80 pagina's
Uitgever: De Klimmende Ster, 2015
ISBN: 978 90 82244 15 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.