donderdag 22 oktober 2015

Ik las: 'Gevonden droom' van Simone Foekens


Gevonden droom

Waar gaat dit verhaal over?

De jonge Lila stopt van het ene op het ander moment met haar studie om een hobbywinkel te beginnen. Ze ontdekt een oud, leegstaand boerderijtje. Deze boerderij is het eigendom van een Nederlandse familie die in Amerika woont. Ze besluit het roer helemaal om te gooien.
Als Thom op zijn beurt voor een zakelijke opdracht uit Amerika naar Nederland komt rekent hij erop dat hij in de boerderij kan verblijven, dat eigendom is van zijn familie. Lila laat hem bij haar logeren – in zijn eigen huis dus. Het is het begin van een grote verandering in hun beider levens. Ze lijken elkaar gevonden te hebben. Maar dan komen er wolken voor de zon...

Wat vond ik van dit boek?

Een prachtige cover die een mooi huis laat zien. Wellicht de boerderij uit de samenvatting?
De titel spreekt voor zich.
Dit boek had ik in een mum van tijd gelezen. De heel natuurlijke toon in dit boek zorgt voor een heel toegankelijke roman. Zelfs voor jongeren is dit een aantrekkelijk boek.
Het gaat over een onderwerp waar we allemaal een keer mee te maken krijgen, zelfs op jongere leeftijd zoals hier het geval ook was. Weliswaar niet bij iedereen om dezelfde reden als bij de hoofdpersonen het geval is gelukkig, maar afscheid nemen moeten we allemaal een keer. Ik vond het belangrijk dat benadrukt werd dat rouwen een belangrijk onderdeel van het leven is.

Mijn mening; Een vlotte roman met een zonnig randje, geschikt voor een breed publiek.

Over de auteur: Simone Foekens (Gouda, 1969) gaat in haar romans grote thema's niet uit de weg. Ze maakte eerder veel indruk met Glinsterzwart en Ster van hoop. Ze woont met haar man en vier kinderen in Almelo.



Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens
Titel: Gevonden droom
Auteur: Simone Foekens
Genre: streek- en familieromans
Uitgave: hardcover, 224 pagina's
Uitgever: Zomer &Keuning, mei 2015
ISBN: 978 94 01904 77 3

ISBN: 978 94 01940 78 0 (e-book)
ISBN: 978 94 01904 79 7 (Grote Letter)
NUR: 344

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.