dinsdag 22 september 2015

Ik las: 'Een laatste dag' van Likaiar


Vorige maand vroeg ik uw aandacht op mijn blog voor Splinters.

Splinters is een nieuw project van Quasis Uitgevers. Vanaf januari 2016 publiceren zij iedere maand een kort verhaal in een kleine pocketuitgave. Deze korte verhalen worden door diverse schrijvers geschreven.
Een aantal bekende auteurs, zoals Isa Maron en de Engelse schrijfster Steph Swainston, maar ook schrijvers die aan het begin van hun carrière staan, zoals Likaiar en Nieske den Heijer. De verhalen vallen binnen de fantastische genres: fantasy, sciencefiction, bovennatuurlijke thriller, magisch realisme en horror.
De doelgroep van de serie is volwassen lezers, maar vier uitgaves zijn gereserveerd voor Young Adult-verhalen.
Voor ieder wat wils dus. Zeker wanneer je kennis wilt maken met deze genres is dit iets om naar uit te kijken.

Zoals beloofd vertel ik jullie nu over het allereerste boekje uit de reeks 'Splinters'.


'Een laatste dag'

Het boekje is een verhaal uit het Young Adult-genre en is geschreven door de Leidse schrijfster Likaiar.

Bij het beoefenen van zijn baan gaat Kol over lijken, wanneer hij ze in opdracht weer tot leven wekt. Deze onnatuurlijke toestand is aan zeer strenge voorwaarden gebonden en levert soms aparte resultaten op.

Als een magische bezwering niet helemaal werkt zoals hij in gedachten had brengt Kol per ongeluk een 6-jarig meisje terug uit de dood. Lukt het hem om zijn vergissing recht te zetten?

'Een laatste dag' is een verhaal dat prettig leest. De auteur heeft me met haar schrijfstijl weten te boeien vanaf het begin;
'Ze hield haar handen op, maar niemand zag haar. Ze hief haar handen hoger, maar ook dat mocht niet baten. Misschien, als ze had kunnen praten, zouden mensen haar aandacht hebben gegeven. Ze liet haar handen weer vallen, onzichtbaar voor de wereld.'
Ontzettend knap om met zo weinig woorden alles te zeggen.
Een compleet verhaal in een klein boekje. Prachtig, deze eerste uit de Splinters-reeks.

Ik ben Likaiar gaan volgen via Bloglovin', want ik wil zeker op de hoogte kunnen blijven van haar werk. Ik ben heel benieuwd naar haar fantasy-roman waaraan ze nog schrijft.
A star is born...

Over de auteur:

Likaiar of L.I.K. Aiar heeft al haar hele leven complete werelden in haar hoofd, maar begon pas echt verhalen te schrijven in de latere jaren van de basisschool. Naast korte verhalen werkt ze aan haar eerste fantasyroman. Ze studeert wiskunde aan de Universiteit Leiden. Haar blog is te lezen op www.likaiar.nl.
Een interview met de auteur kun je hier lezen.

Boekgegevens:
Titel: Een laatste dag
Auteur: Likaiar
Uitgever: Quasis Uitgevers
ISBN: 978 94 92099 04 4
Druk: eerste druk, september 2015
Omvang: 40 pagina's

Bestel deze eersteling via

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.