zaterdag 14 maart 2015

Recensie van: '1 Ding' van Gary Keller

1 Ding
Auteur: Gary Keller
Genre: business boekhandel, management boek
Uitgave: paperback, 260 pagina's
Uitgever: Xander Uitgevers
ISBN: 978 94 016 0134 4

Over de auteur:

Gary Keller is medeoprichter van een van de grootste vastgoedbedrijven ter wereld: Keller Williams Realty, Inc. Van zijn boeken werden al meer dan 1,3 miljoen exemplaren verkocht.

Over het boek:

'1 Ding' is het (business) boek waarmee je op een zeer simpele manier je leven kunt veranderen.
Je wil minder. Minder stress, minder afleiding en minder hooi op je vork.
Je wilt ook meer. Meer tijd voor jezelf en familie, meer verdienen en meer voldoening in je leven. '1 Ding' zorgt voor een waanzinnig resultaat in elk aspect van je leven: werk, privé, familie en spiritueel.
Dit boek biedt inzichten en handvatten die je leven ingrijpend veranderend en leert je onder andere hoe je betere resultaten kunt behalen in minder tijd, hoe je stress vermindert en om de juiste koers te kiezen en te houden.

Wat ik er van vond:

Geweldig gewoon!
Ik ben heel blij dat ik het gelezen heb.
Het boek ligt nu op mijn bureau en ik kijk er zo nu en dan even naar om er aan herinnerd te worden wat ik van plan ben te doen. Het duurt even om te wennen, denk daaraan.
Het boek is heel goed leesbaar en niet zo'n 'zweefboek' als je misschien zou denken wanneer je de informatie hierboven leest. Het is voor mensen die met beide benen op de grond staan en iets van hun leven willen maken. Hiervoor zijn veranderingen nodig. De grootste veranderingen zijn die in onze manier van denken.

Vaak zijn we erg terughoudend.
We willen dingen veranderen maar durven vaak niet de eerste stap te maken. Wanneer je voor jezelf hebt uitgemaakt welk 1 ding belangrijk is, kun je hier mee aan de slag gaan.
Je zegt dan 'Ja' tegen dat ene ding, waarmee je dan ook 'Nee' zegt tegen een heleboel andere dingen. Multitasking is niet goed om tot goede resultaten te kunnen komen.

In het boek staan uitspraken, die zonder meer waar zijn. Je weet ook wel dat het waar is, maar het is de bedoeling dat je doet wat er in het boek geschreven staat, zodat je succesvol kunt zijn in wat je gaat doen. Het maakt niet uit of het iets betreft in je privé-leven, je hobby of je werk.
Daarom heb ik business tussen haakjes geplaatst in de omschrijving hierboven.

Een paar uitspraken:
'Als je achter twee konijnen zit, zul je geen van beide vangen'

'Succes bereik je door precies het juiste te doen, niet door juist álles te doen'

'Plannen is de toekomst naar het heden halen, zodat je er nu iets aan kunt doen'

Voor mij was het helemaal duidelijk.
In mijn leven:
Er zijn dingen die ik moet proberen af te leren, omdat het niets toevoegt aan het welzijn van wie dan ook. Dat is dus weggegooide energie.

Ik ben fan !!! Als je het boek gelezen hebt, jij ook!

Ik waardeer dit boek met 5/5 sterren.


(recensie geplaatst op 16 februari 2014)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.