woensdag 28 januari 2015

Ontvangen: 'Mijn eerste lijk is gelukkig vers' van Pascale Bruinen


Mijn eerste lijk is gelukkig vers

Auteur: Pascale Bruinen
Genre: literaire non-fictie algemeen
Uitgave: paperback, 352 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Fontein, januari 2015
ISBN: 978 90 26136 83 2

Kijk  hier naar het interview op RTL Late Night  en luister naar Radio!

Mijn eerste lijk is gelukkig vers biedt een uniek kijkje achter de schermen van de misdaadbestrijding. Pascale Bruinen is officier van justitie en schrijft een wekelijkse column over haar werk in Algemeen Dagblad.
Welke gevoelens, emoties en twijfels gaan er schuil achter die strenge zwarte toga van de officier van justitie? Met een open en eerlijke blik beschrijft Pascale Bruinen haar spannende, grappige en vaak indringende ervaringen tijdens strafzittingen, nachtelijke diensten en het leiden van opsporingsonderzoeken van de politie.

In Mijn eerste lijk is gelukkig vers laat zij zien dat ze als officier van justitie dan wel `één en ondeelbaar' is maar dat ze als persoon en auteur juist de som van drie delen is: magistraat, mens en moeder.
Met dit boek opent ze een deur naar een wereld die tot voor kort hermetisch gesloten bleef.

Over de auteur:

Pascale Bruinen (11 februari 1964) is al ruim zestien jaar officier van justitie. Ze werkt thans bij Parket Limburg. Voorheen heeft ze zeven jaar gewerkt als advocaat.
Daarnaast is ze ook freelance columnist voor onder andere het Algemeen Dagblad, blogt ze regelmatig op haar twee eigen sites www.coolcolumns.com en www.cruisecraver.com en heeft ze artikelen gepubliceerd in Fabulous Mama Magazine.

Op 27 januari 2015 komt haar eerste boek uit bij Uitgeverij De Fontein, getiteld Mijn eerste lijk is gelukkig vers. Hierin beschrijft ze haar belevenissen als vrouwelijke officier van justitie.


Pascale woont samen en heeft een zoon van 20 en een dochter van 18.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.