woensdag 24 december 2014

Ken je MatchBoox.com al? Ik ben dol op boeken en wilde er meer over weten!

Ik reageerde op een oproep van MatchBoox op hun Facebook-pagina. De reden dat ik meedeed was, dat ik heel nieuwsgierig was naar dit (handgemaakt) boekje in de vorm van een luciferdoosje. Ik wist niet goed wat ik me daar bij voor moest stellen.
Het is precies wat het aangeeft. Een heel leuk miniatuur-boekje, in dit geval Neuroot van Sjamke de Voogd.
Het zit verstopt in een luciferdoosje met een leuke cover. Ik was enorm verbaasd over de hoeveelheid verschillende MatchBooxs die al bestaan. Ik zag er zelfs met bijdragen van Arthur Japin, Arnon Grunberg en Marion Pauw! Een leuk cadeautje! Er is nu zelfs een gratis MatchBoox App!

Maar je kunt zelfs je eigen MatchBoox laten maken, las ik in de folder waar op de achterkant meer info staat over het ontstaan van dit bedrijf uit Bergschenhoek. Kijk zelf even op hun website voor alle informatie.

Neuroot: De meest voorkomende neuroses op een grappige manier verteld.

Auteur: Sjamke de Voogd (1970) studeert in 2000 af in de econometrie. Zij besluit vervolgens dat ze alleen nog maar dingen wil doen die ze leuk vindt. Eerst runt ze een café in Amsterdam, dan tourt ze jaren door het land als cabaretière, daarna gaat ze bij de televisie werken. Momenteel bestormt ze de theaters met 'Neuroot'.

Illustrator: Eric J. Coolen (1965) is vaste illustrator van het Ampzing Genootschap. Veel van zijn werk is terug te vinden in kranten, weekbladen, tijdschriften en boeken. Hij is een groot bewonderaar van Edward Hopper, M.C. Escher, Carel Willink, Hergé en Joost Veerkamp. De invloeden van al deze kunstenaars zijn duidelijk in zijn werk aanwezig.

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Leuk he? Je kunt ook een eigen MatchBook laten maken. Ik vond het heel apart. Dank je voor je reactie, Anneke. Fijne feestdagen :-)

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.