woensdag 7 mei 2014

'Wie noemde haar zwak?' van Clemens van Brunschot

Wat een geweldig verhaal!!
Ik heb het boek nog niet helemaal uitgelezen, maar kan me niet weerhouden om jullie alvast kennis te laten maken met dit juweeltje.

Dit zegt Clemens van Brunschot over zijn laatste boek:

Redenen om dit boek te lezen
  • Thriller met als thema zelfoverwinning
  • Een spannende reddingsactie door een vrouw, om haar zusje uit een benarde situatie te redden
  • Een ode aan de kracht van een vrouw, ook als ze zich verlaten en zwak voelt
  • De innemende persoonlijkheid van hoofdpersoon Pascal Stark, die onbesuisdheid en humor paart aan liefde en inzet
Het boek draait om de zussen Stark: Pascal onstuimig, Paula stil door een probleem dat zij geheim wil houden. Om haar probleem op te lossen geeft Paula zich in handen van de leider van een Texaanse sekte (De Wildernis).
Pascal ontvangt een ‘Help!’ mailtje en zet in San Antonio haar eigen leven op het spel om haar zus vrij te krijgen uit De Wildernis. Vermomd als man krijgt Pascal toegang tot de sekte, die haar brengt wat de naam suggereert. Daarom voert zij haar grootste strijd niet met de sekteleider maar met zichzelf.
Hoe sterk kan een vrouw zijn? Of worden? Een gewone Nederlandse vrouw vol onzekerheden, maar gewapend met liefde en humor. 


Als klap op de vuurpijl:
Klik hier voor een kort leesfragment
of download een bestand met leesfragmenten van in totaal 20 pagina’s:

Nu kan ik weer rustig verder lezen, in de wetenschap dat ik niets voor julie achterhoud. Dat wil zeggen: behalve mijn recensie. Deze lees je binnenkort op mijn blog.

Warme groet en geniet van het leven!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.