zondag 4 mei 2014

'Doelwit' van Linda Jansma


Doelwit

Auteur: Linda Jansma
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback, 384 pagina's
Ik las de papieren uitgave
Uitgever: De Crime Compagnie, 2014
ISBN: 978 94 6109 119 2


Samenvatting:
Als Judi op een nacht op haar woonboot wordt overvallen, ontsnapt ze ternauwernood aan de dood. De dader ontkomt, maar Judi weet wie het is. Drie jaar geleden moest ze voor hem vluchten en onderduiken in Amsterdam, nadat ze zijn zus Leila had geholpen te ontkomen aan de dodelijke eerwraak van haar familie. De politie gelooft haar niet wanneer ze zegt dat hij weer terug is. Zelfs als Leila zwaargewond in het ziekenhuis belandt en haar zoontje Cem verdwijnt, is er niemand die Judi serieus neemt. Helemaal op zichzelf aangewezen besluit ze het heft in eigen hand te nemen en Cem terug te halen. Maar hierbij onderschat Judi de moordlustigheid van de persoon die koste wat kost wraak wil.

Mijn mening:
Ook eerder las ik boeken van Linda Jansma. Dit zijn steeds boeken met een onderwerp dat aandacht behoeft van de lezers. Ook is het goed wanneer gesproken wordt over de onderwerpen van de betreffende verhalen. Het gaat ons allemaal aan, op de een of andere manier.
Het zijn maatschappelijke problemen die onder de aandacht gebracht worden door deze auteur, dat is meer dan het schrijven van een thriller! Petje af!! Vindt mijn recensies van deze boeken via het overzicht van mijn recensies in 2013 .
Het verhaal heeft me gegrepen, zonder meer. Hier en daar wordt een soort pauze ingevoerd, het loopt even niet door. Dat is helemaal niet erg. Het blijft een prachtig verhaal.
Geschrokken van de wreedheid die voort kan komen uit het gevoel van sommige mensen dat bepaalde handelingen nodig zijn om geen gezichtsverlies te lijden.
Maar ook was het hartverwarmend te zien dat liefde soms ver kan gaan.

Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren.


Over de auteur:

In 2010 debuteerde Linda Jansma (1976) zeer succesvol met Caleidoscoop, waarmee ze een jaar later de Schaduwprijs won. Dat Linda maatschappelijke problemen niet uit de weg gaat, bewijst ze met haar tweede boek weer. Na ‘loverboys’ in Caleidoscoop, is in Tweestrijd huiselijk geweld aan de orde. Ook in haar derde thriller, Houvast draait alles om een modern vraagstuk, n.l. de handel in kinderen. Haar vierde thriller Schuilplaats gaat over pleegouders en uithuisplaatsing van kinderen.
Lees meer over Linda en haar werk op haar website: http://www.lindajansma.nl en volg haar op Facebook: https://www.facebook.com/linda.jansma.56 en Twitter:@LindaJansma.


Bestel dit boek op bol.com .
Ook als Ebook verkrijgbaar voor de liefhebber

2 opmerkingen:

  1. Mieke, al haar boeken gelezen, maar dit nog niet. Zal ik zeker een keer doen! Dank weer voor je recensie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit is een aanrader, Ellie! Dank je voor je reactie :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.