dinsdag 22 april 2014

'Haysa' van Hens van Wingerden



Samenvatting:

De lage landen, 5000 jaar geleden. Een jagersstam trekt langzaam naar het noorden. Haysa verliest op jonge leeftijd haar moeder en raakt enkele seizoenen later gehandicapt, waardoor haar mobiliteit ernstig wordt beperkt. De spanningen nemen toe. Vanuit verschillende hoeken loert gevaar. Haysa probeert de moeilijkheden die op haar pad komen te overwinnen, met haar wilskracht en intelligentie als enige hulpmiddelen. Haysa is een prachtig prehistorisch epos, maar ook een verhaal over opoffering en verraad, liefde en haat, leiderschap en loyaliteit, keuzes en verantwoordelijkheid. Alle menselijke emoties en drijfveren, die tijdloos zijn, komen in de roman terug.


Deze historische roman las ik voor Schrijverspunt.nl. Ik had het boek in een mum van tijd uitgelezen, alle 308 pagina's.  
Lees nu verder op Schrijverspunt.nl wat ik er van vond.
ISBN: 978 94 022 0412 4




Auteur: Hens van Wingerden
Genre: historische roman
Uitgave: paperback, 308 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Boekscout.nl, 2013

Bestel Haysa bij Boekscout.nl

6 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo'n fan van historische boeken. Tillu en Kerlew van Megan Lindholm waren wel erg goed. Als deze erop lijkt dan hou ik deze in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn ook historische romans, Hans. Ik kan deze zeker aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, maar ze hadden wel een Scandinavische setting en dat gaf bij mij de doorslag om te lezen. Er is niet veel informatie over Haysa te vinden.

      Verwijderen
    2. Vanaf de Lage landen trekt men naar het noorden. Er is sprake van elanden. Ik hoop dat je daar iets aan hebt, Hans.

      Verwijderen
  3. Jaren geleden genoot ik enorm van dit genre (b.v. Jean Auel), of ik dat nu nog zal doen?? Ik weet het niet, maar heb de titel wel op mijn lijst gezet! In elk geval weer veel dank voor je mooie verslag, Mieke! Lieve groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.