vrijdag 21 februari 2014

'De sluwe verleider' van Nynke Laanstra

Auteur: Nynke Laanstra
Genre: psychologische, erotische thriller
Uitgave: e-book 246 blz.
Uitgeverij: Booklight, juni 2013
ISBN10 94914 72 321
ISBN13 978 94914 72329
Serie: Deel 2 uit de Geloof-hoop-liefde trilogie.
(Deel 1: 'De losbandige vrouw' november 2012)










Over de auteur:
Nynke Laanstra (Leeuwarden, 1965) creëert sinds haar prille jeugd
al verhalen. Een ziekenhuisbed was toen haar decor en haar podium.
Deze ervaringen nam ze mee in haar werk als PR-adviseur. Haar passie
heeft ze omgezet in een missie: Ze wil vertellen, iets teweegbrengen,
universele thema's opfrissen en is steeds op zoek naar de controverse.
Facebook: Nynke Laanstra
Twitter: @NynkeLaanstra

Samenvatting:
Wat doe je als je dochter in de greep lijkt van een sluwe verleider? Dan breek je! Wat doe je als blijkt dat hij deelgenoot is van je duistere geheim? Dan grijp je in! Maar wat als je ontdekt dat de affaire van je dochter wordt aangestuurd door de brute folteraar uit je verleden? Dan breekt de hel los!
Eva, dochter van Fien Meijer en Wim Bolhuis, geniet intens van het bruisende studentenleven. Ze ontmoet Aleck, een veelbelovend fotograaf, met wie ze een onstuimige relatie krijgt. Fien vertrouwt het niet, gaat op onderzoek uit en komt gevaarlijk dicht bij de inktzwarte waarheid. Wie is Aleck, wat is zijn geheim? Hoe nobel en oprecht is zijn liefde voor Eva?
Een indringend verhaal over opdoemende schaduwen uit het verleden en een verzengende affaire met helse gevolgen.

Wat ik er van vond:
Eerder las ik 'De losbandige vrouw', het eerste deel van de trilogie.*
Van dit boek heb ik ook enorm genoten, maar moest het zo nu en dan even wegleggen.
Bij het lezen van 'De sluwe verleider' betrapte ik me er op dat ik het boek níet weg kon
leggen. Het spreekt meer tot de verbeelding omdat het naar mijn mening zelfs nog beter is
geschreven dan het eerste deel.
Een aantal personages uit het eerste deel komen aan bod, maar er zijn ook andere
personages in dit verhaal waarvan je jezelf afvraagt: wie is een slachtoffer en wie is
een dader.
De taal is niet overal even romantisch, maar op de plaatsen waar wat ruwere taal gebruikt
wordt, is het ook vanzelfsprekend in het verhaal, vind ik.
Soms liefdevol, soms onheilspellend en soms enorm wreed.
Ik kijk uit naar deel 3 van deze trilogie !

Ik heb van dit boek genoten en waardeer het met 5/5 sterren.

1 juli 2013


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.