vrijdag 21 februari 2014

'De donkerste weg' van Tami Hoag ****

Tami Hoag
genre: thriller
uitgave: pocket
uitgever: The House of Books
ISBN: 978 90 443 3885 0
serie: Oak Knoll (3)

Over de auteur:
Tami Hoag (geb. alsTami Mikkelson, 20 januari 1959 in Iowa) is de # 1 new York Times bestsellerauteur van vele thrillers, waaronder 'Dieper dan de doden' en 'Geheimen in het graf', beide uit de serie verhalen die zich in Oak Knoll afspelen. Ze woont afwisselend in Los Angeles en Palm Beach, Florida.

Op de achterflap:
Een perfecte familie, een perfect thuis, een perfect leven.
Totdat het kwaad zijn intrede doet en alles verwoest.

Vier jaar na de verdwijning van haar oudste dochter Leslie lijkt het of Lauren nog de enige is die voor haar dochter vecht. Hoewel de verdachte bekend is, is hij nooit veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Als Lauren haar oude leven probeert te ontvluchten met haar jongste dochter Leah en verhuist naar het kleine stadje Oak Knoll, doemt daar opeens de ontvoerder van Leslie op. Lauren probeert met het laatste restje kracht dat ze in zich heeft deze wrede man te ontmaskeren. Ze krijgt hulp van Tony Mendez, de sympathieke detective uit Dieper dan de doden. Hij ontrafelt de zaak en komt erachter dat Laurens obsessie de dader te vinden levensgevaarlijke proporties heeft aangenomen.

Wat ik er van vond:
Ik vond het een spannend boek, maar omdat het deel 3 uit een reeks was en er daarom nogal wat personen  uit de eerdere boeken  voorgesteld werden aan de lezers, duurde het daarom voor mij erg lang, voordat het écht spannend werd. Op dat punt werd het een gewéldig goed boek en werd een er een ontknoping neergezet die ik niet verwacht had.
Het boek leest heel gemakkelijk en ik heb het graag gelezen voor Crimezone.nl als BUZZZ-boek, waarvoor nogmaals dank. 

Ik heb hier 4 van de 5 sterren aan toegekend.

Het boek is heel goed te lezen, zonder de andere boeken uit de serie gelezen te hebben.
11 juni 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.