woensdag 8 januari 2014

Hoeveel de ene waardering kan verschillen van de andere (o.a. bij een recensie)

Natuurlijk weten we allemaal dat iedereen een eigen mening kan en mag hebben. Dit blijkt
vaak bij een recensie van een boek/film.
Wat voor de ene niet aan te zien is, is voor de ander heel onderhoudend.

Zo gebeurde dat ook met het laatste boek van +Susan Moonen .
Mijn waardering (en een heleboel anderen) voor 'Conflict' was 5/5 sterren. Het verhaal heeft me op alle punten overtuigd !
Een collega-blogger en een andere fb-vriendin waardeerden slechts met 2,5/5 sterren. Ook dat is mogelijk.
Het is goed dat we in de gelegenheid zijn om onze eerlijke mening te kunnen geven. Zelfs de auteur is het hier mee eens. Respect voor zoveel openheid !

Lees hier mijn recensie van 'Conflict' door +Susan Moonen

4 opmerkingen:

  1. Enthousiaste recensie Mieke, het is duidelijk dat j van het boek hebt genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is maar goed dat we allemaal van smaak verschillen anders lazen we allemaal het zelfde ;). boeken vergelijken doe ik ook meestal bij diegene die ongeveer hetzelfde genre als ik lees.
    over smaak valt niet te twisten ,mooie blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ikzelf lees pas de reviews van anderen, wanneer ik zelf het boek gelezen heb. Dan kan helemaal niemand anders me beïnvloeden. Dat werkt het beste voor me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor je reactie, Ellie. Ik ben hier inderdaad bijzonder enthousiast over ! Warme groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.