maandag 2 december 2013

De belofte/De laatste dag




Een paar dagen terug kreeg ik van een vriendin een lief cadeautje. Twee minithrillers
in een bundel. Ik had haar verteld hoe geweldig ik de boeken van een aantal Nederlandse auteurs vond, waaronder Loes den Hollander en Corine Hartman.
Allebei topauteurs !
Ze wist dat ze deze twee namen samen had gezien in een boek dat ze al sinds 2011
in haar boekenkast had staan. Zij had het gelezen en ik mocht het hebben.
Heerlijk om zo'n vriendin te hebben !
Het bleek een boekje (130 blz.) te zijn, indertijd uitgegeven door B for Books bv.

Op de achterflap:
Eén spannende vrouw is boeiend, twéé spannende vrouwen betekent een
thrillertandem die zijn gelijke niet kent.
In de serie 'Spannende Vrouwen' nemen topauteurs een aanstormend talent
aan de hand.
Samen zorgen ze voor twee bloedstollende verhalen in één bundel.


Zoals we van haar gewend zijn bouwt Loes den Hollander in 'De belofte' een ingenieus
web van onzekerheden die uitmonden in een onvoorspelbare climax.
Het verhaal gaat over een bedrogen vrouw, een aanstaande echtgenote die verandert
in een gevaar voor alles wat haar in de weg staat naar haar speciale dag.

Corine Hartman, hier nog beschreven als aanstormend talent, (al snel ook een
gevestigd talent) schreef het verhaal 'De laatste dag'.
In haar minithriller beschrijft ze een familiedrama, zoals die steeds meer in ons
kleine landje voorkomen. Waarom doodt een vader zijn kinderen,
zijn vrouw en daarna zichzelf? In deze bloedstollende thriller komen alle
betrokkenen, ook de buren, familie en vrienden aan het woord.
Je blijft je verbazen.


Dit was een heerlijk boekje om tussendoor te lezen. Er staan twee minithrillers
in van geweldige auteurs. Ik heb er van genoten !
Mijn vriendin heeft een mooie bos bloemen van me gekregen !

2 opmerkingen:

  1. Mieke, leuk dat je ervan hebt genoten! En grappig dat Corine pas 'aanstormend' was, kun je je nu niet meer voorstellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kun je je inderdaad niet meer voorstellen ! Dank je voor je reactie, Ellie !

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.