vrijdag 23 september 2016

Binnenkort verwacht: 'Hank & Heinrich', geschreven door Hans Muiderman



Hank & Heinrich

Korte samenvatting:

‘Ik wil je dat toch maar vertellen. Op haar verzoek is jouw voornaam in het geboorteregister gewijzigd…’ 
‘Mijn voornaam?’ vraagt Hank. ‘Waarom!?’ 
‘Ach, zo veel verschil is er niet. Het is gewoon jouw naam maar dan in een andere taal…’

‘Het lijkt alsof ik achteruit leef,’ zegt Heinrich, ‘misschien omdat de momenten uit mijn jeugd nu zo helder zijn. Mijn moeder was mijn onderwijzeres, ik hoor het stampen met de aanwijsstok en haar duidelijke stem. Ik zie haar nu voor me en “toen” wordt steeds preciezer…’

Hank & Heinrich is een ontroerende roman over herinneren en vergeten. Over het romantiseren en verdringen van het verleden en de uiteindelijke confrontatie met ons noodlot.

De auteur:

(foto: Facebook)
Als jonge dichter publiceerde Hans Muiderman (Den Haag) in de Groene Amsterdammer, hij schreef en regisseerde voor cabaret. Zijn loopbaan begon hij als docent film en scenarioschrijven aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Als auteur en redacteur was hij betrokken bij vele publicaties over kunst, cultuur en media.

Sinds 2010 is hij fulltime schrijver. Zijn debuutroman Souvenir Utopia werd gepresenteerd in 2013. Daarna verschenen twee verhalenbundels. De pers reageerde lovend op deze publicaties. Hij geeft lezingen, treedt op en publiceert in literaire tijdschriften.

Lees meer zijn werk op zijn website.

Reserveer Hank & Heinrich bij uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: Hank & Heinrich
Auteur: Hans Muiderman
Genre: roman
Uitgave: paperback, 238 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Aspekt BV, wordt verwacht 3 oktober 2016
ISBN: 978 94 63380 31 7 
NUR: 300


2 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd naar Hank & Heinrich en doe mee met de winactie. Leuk!! Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je hier ook even gekeken hebt, Kyra. Ik noteer je op de andere blog!

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.