vrijdag 17 juni 2016

Blogtour 'De Lincoln Mythe' - Steve Berry... Vaderdag vijfdaagse georganiseerd door Uitgeverij De Fontein

Cotton Malone raakt verwikkeld in een strijd tussen het Witte Huis en de invloedrijke mormonen.


De Lincoln Mythe

De ontdekking van de botten van een in de 19e eeuw vermoorde groep mormonen in Utah, ontketent een politieke strijd tussen het Witte Huis en de invloedrijke kerk van de mormonen.
De kiem van het conflict ligt in de Amerikaanse Burgeroorlog. Abraham Lincoln stuurde zijn troepen naar Utah om te voorkomen dat de sekte zich bij de zuidelijke staten zou aansluiten en het transport van goud uit Californië in gevaar zou komen. 
Cotton Malone raakt betrokken bij het conflict wanneer de vermissing van een geheim agent verband lijkt te houden met het eeuwenoude conflict.

In ‘De Lincoln Mythe’ van Steve Berry beleeft Cotton Malone een nieuw avontuur. Deze voormalig agent van de Magellan Billet (een elite divisie) wordt in zijn boekwinkel in Denemarken gebeld door Stephanie Nelle, zijn voormalige baas bij het ministerie van Justitie met het verzoek om een gunst.
Hij laat alles vallen en het avontuur begint...

Dat wil zeggen; het avontuur in het heden.
Want in de proloog lezen we al over Abraham Lincoln in 1861, die geconfronteerd wordt met twee brieven; één van zijn voorganger en één van een nog oudere datum. In de brief van de vorige president is het vooral één zin die hem verbaasd achter laat; 'Niet alles is wat het lijkt.'
Dat maakt dat je nieuwsgierig wordt, nietwaar?

De lezer wordt in dit verhaal meegenomen van de straten van Kopenhagen naar de catacomben van Salzburg om via een omweg naar de mormonen in Utah terecht te komen in een politieke strijd tussen het Witte Huis en de invloedrijke kerk van de mormonen.
Vooral in het eerste deel van dit boek komt er enorm veel informatie op je af in de vorm van geschiedenis of van personages. Hierdoor is er bijna geen vaart in het verhaal.

Na de vele informatie kun je als lezer nu gaan genieten van een heerlijk avontuur. Steve Berry schrijft heerlijk maar ook uitgebreid, zodat je niet het gevoel krijgt iets gemist te hebben. De snelheid wordt nu meer opgebouwd en omdat er minder uit te leggen valt leest het lekker door.
Als lezer ben ik wellicht wat moeilijk, maar ik heb graag dat de feiten die me voorgelegd worden, feiten zijn. 
Na afloop ben ik niet met vragen blijven zitten omdat in dit nawoord al mijn vragen beantwoord werden; wat fictie was en wat werkelijkheid is wordt door de auteur netjes onder elkaar gezet.

Het plaatje is compleet. Een spannend verhaal, lekker rustig van tempo en gebaseerd op historische gebeurtenissen.
Ik heb De Lincoln Mythe van Steve Berry graag gelezen!

Eerder las ik van deze auteur: Het Koningsbedrog.

De auteur:
De boeken van bestsellerauteur Steve Berry worden alom geprezen vanwege hun rijkdom aan historische details en de grondige research. Zijn thrillers verschijnen in 40 talen. 
Steve is geboren (1955) en getogen in Georgia, Verenigde Staten en afgestudeerd aan de Walter F. George School of Law op Mercer University. Hij was ruim 30 jaar advocaat. Steve Berry is een van de oprichters van International Thriller Writers—een groep van meer dan 2.600 thriller auteurs uit de hele wereld—en was daar zelfs drie jaar co-president.

'De Lincoln Mythe' is verkrijgbaar bij uw lokale boekhandel of via

Mijn recensie is onderdeel van de 'Vaderdag vijfdaagse' blogtour die door Uitgeverij De Fontein werd georganiseerd voor vaderdag en waarvan ik de laatste deelnemer ben. 

Kijk je ook nog even wat de meningen van de andere deelnemers zijn?

Boekgegevens:
Titel: De Lincoln Mythe
Serie: Cotton Malone
Auteur: Steve Berry
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 448 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Fontein, 3 mei 2016
ISBN: 978 90 26138 87 4
ISBN: 978 90 26138 88 1 (e-book)
NUR 332

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.