vrijdag 13 november 2015

Ik las: 'Drijfzand' van José Vriens



Drijfzand

Waar gaat het verhaal over?

Mirte leert na een verbroken relatie opnieuw een man kennen. Hans lijkt de ideale partner te zijn. Ze gaan samenwonen, maar twee maanden later is hij opeens van de aardbodem verdwenen, met onder andere haar geld. Heeft ze zich zo in hem vergist?
Dan wordt ze ontslagen bij het bedrijf waar ze werkt omdat Hans ook hen bestolen blijkt te hebben.
Hun relatie was kennelijk op drijfzand gebouwd.
Het lukt Mirte een nieuwe baan te vinden waar ze zich prettig in voelt. Als ze na een poos denkt haar leven weer wat op de rails te hebben verschijnt er weer een man in haar leven, maar ook Hans duikt op. Hij wil haar terug en opnieuw wordt de bodem onder haar leven onvast.

Wat is mijn mening over dit boek?

Bij het lezen van de proloog had de auteur meteen al mijn aandacht te pakken. Met open mond las ik hoe Mirte bij thuiskomst ontdekte dat Hans totaal onverwacht hun appartement had verlaten met alles wat van hem was, zonder ook maar enig bericht te hebben achtergelaten. Geen briefje, ze had ook geen sms-je gehad of was gebeld. Volslagen verrast beseft ze dan wat er gebeurd is.
'Hij had haar verlaten. Als een dief in de nacht was hij weggegaan, maar dan overdag. Waarom?'

In deze roman gebeuren dingen waarvan ik de hoop uitspreek dat ik daar nooit mee te maken krijg.
Een angstaanjagend idee! Mirte is soms wanhopig, voelt alsof ze in drijfzand geraakt is en is zeker verward door wat er gebeurt, maar ze blijft op de een of andere manier zichzelf. Een sterke persoonlijkheid, deze hoofdpersoon. Iemand die je het beste gunt.

Een verhaal over hoe het leven kan zijn. Zoveel emoties uit het echte leven; liefde en bedrog, hoop, vertrouwen en teleurstelling komen aan de orde in 'Drijfzand'.
De dagen worden nu korter, het wordt kouder buiten. Een uitgesproken tijd voor deze heerlijke roman met spannende momenten die er voor zorgen dat je aan het boek gekluisterd blijft.
Dit is een ware aanrader, voor een breed publiek.

Eerder las ik van deze auteur: Chinagirl

De auteur:
(foto: Ellessy)

José Vriens (1963) groeide op en woont in het Brabantse Roosendaal. In 2000 begon ze met het schrijven van kinderboeken. Daarnaast schreef ze talloze romantische korte verhalen (pseudoniem Josje Maas) en inmiddels ook verschillende romans. Na een zestal jaar uitgever te zijn geweest is ze nu fulltime schrijver en verschijnen er met grote regelmaat familie- en liefdesromans van haar hand. Haar romans worden bestempeld als vlot leesbare feelgoodromans.

Op deze website vind je meer over José Vriens en haar boeken.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:
bol.com

Boekgegevens
Titel: Drijfzand
Auteur: José Vriens
Genre: familieroman
Uitgave: paperback,
Uitgever: Ellessy, 2014
ISBN: 978 90 86602 58 2
ISBN: 978 94 02133 05 9 (e-book)

Grote letterboek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.