donderdag 27 augustus 2015

Ik las: 'De verscheurde vrouw' van Han Peeters


De verscheurde vrouw

Van de achterflap:
Leesadvies: gewoon blijven doorademen.

Lysanne, een bijstandsmoeder die steun vindt in haar geloof, besluit via een datingsite op zoek te gaan naar een nieuwe partner. Ze ontdekt dat ze over vergaande seksuele driften beschikt en raakt in conflict met zichzelf.
Ze weet dat ze verkeerd bezig is, maar toch rukt een donkere kant in haar steeds verder op. Wat is nog goed en wat is al fout? Het kwaad wil voorgoed bezit van haar nemen, maar zal ze het zo ver laten komen?

Han Peeters schreef met ‘De Verscheurde Vrouw’ zijn negende boek, waarin het getal 9 een mythische rol speelt.

'De verscheurde vrouw' las ik in één dag uit. Onder andere de prettige schrijfstijl maakte dat ik het boek niet weg kon leggen. Dit is een heel speciale erotische thriller en zeker niet vulgair.
Ook speciaal, omdat het een verhaal is met een knipoog naar het eerdere werk van deze auteur, waarin mystiek een grote rol speelt.
De keuze voor de cover die goed bij de titel past, wordt duidelijk tijdens het lezen over de kennismaking van Lysanne en Ruud.

Deze hoofdpersonen Lysanne en Ruud voelen elkaar bijzonder goed aan. Dat blijkt ook wanneer Lysanne hem belt met een vraag;
'Dat kon geen toeval zijn, wat volgens Ruud ook niet bestond. Dat Lysanne bijzonder was, daar was hij inmiddels wel achter, maar dit duidde op een zielsverwantschap die veel verder ging dan bij partners in een doorsnee relatie.'
De afzonderlijke verhaallijnen van Ruud en Lysanne smelten gaandeweg het verhaal ineen tot één verhaallijn. Steeds vaker lijken ze overeenkomsten te hebben in hun gevoelens en herinneringen.

Het is niet alleen maar seks en spanning wat je tegenkomt. Ook is er zeker humor aanwezig in dit verhaal;
'Toen zei Lysanne iets dat Marjan gelukkig maakte. 'Als seks met vrouwen ook zo lekker is dan moet het wat mij betreft in het basispakket van de zorgverzekeraar.'

Ruud en Lysanne hebben een heel speciale seksrelatie, die bovendien een liefdesrelatie is en de auteur laat de lezer daar van meegenieten. De erotiek spat er vanaf! De andere personages worden ook goed beschreven, maar zelfs op het eind weet je nog niet alles van hen.
Meer en meer wordt de spanning opgebouwd in het boek en deze wordt niet minder, integendeel;
'Weet men zeker dat het zelfmoord is geweest?' vroeg Marjan die dat wilde weten, wat Ruud als moordenaar zou uitsluiten. 'Dat hebben ze gezegd op de televisie, en het staat ook in de krant, antwoordde Elviera, 'dus neem ik aan dat het de waarheid is.'

De zinnenprikkelende woorden gecombineerd met de stijgende spanning zorgden er voor dat ik niet op kon houden met lezen;
'Dat Lysanne haar seksuele handelingen benoemde, wond Ruud erg op. Ook wat dat betreft was Lysanne uniek voor hem. Nooit eerder had hij een vrouw ontmoet die zo expliciet en ronduit over seks sprak.'

Ik las op de laatste bladzijde het woord FIN en baalde als een stekker.

Gelukkig komt het vervolg in november op de markt. Ik heb een sneak preview gekregen en ik kan je verzekeren dat je dat boek óók wilt lezen.

Maar begin met 'De verscheurde vrouw', waarvan je net als ik van zult kunnen genieten.

I Want More!



De auteur:
Van de website van de auteur:
Biografie:
Ik heb in mijn leven veel meegemaakt. Teveel om daar in een korte tekst weergave van te doen. Mijn verhaal is te vinden in mijn autobiografie Afscheidsboek. Als je dat boek gelezen hebt, dan weet je precies wie ik ben.


Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:
Boekgegevens:
Titel: De verscheurde vrouw
Auteur: Han Peeters
Genre: erotische thriller
Uitgave: paperback, 218 pagina's
Uitgever: Clustereffect, juli 2015
ISBN: 978 94 62170 80 3
NUR: 343
Ook als e-book verkrijgbaar

6 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegd was ik er best benauwd voor, Mieke, om je te vragen dit boek te recenseren. Maar het is als een schot in de roos, merk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een hartstikke goed verhaal, Han! Ik kijk enorm uit naar het tweede deel.

      Verwijderen
  2. Mooie recensie Mieke. Dit boek wil ik lezen....maakt me nieuwsgierig.
    Heel benieuwd naar de personages ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een SM-erothische thriller staat voor in het boek, Mieke. Maar geen platvoerse seks, het pas helemaal in het verhaal!

      Verwijderen
  3. Mooie en eerlijke recensie, heb ik het gevoel, Mieke. Je zult er mensen mee over de streep trekken. Of ik het zal lezen, weet ik nog niet zo te zien aan de stapel waar ik eerst mijn voorkeur aan geef.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie, Ellie.Jij hebt inderdaad ook een enorme leesstapel.

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.