zaterdag 25 juli 2015

Ik las: 'Het Koningsbedrog' van Steve Berry - Cotton Malone stuit op geheimen die het Britse koningshuis te gronde kunnen richten.


Het Koningsbedrog

Wanneer zijn zoon Gary in Londen wordt ontvoerd, raakt Cotton Malone betrokken bij een omvangrijk politiek steekspel. De kern van de zaak draait om een Libische terrorist die door de Schotse autoriteiten vrijgelaten zal worden. Amerika wil dat voorkomen, maar niets kan de Britten ervan overtuigen in te grijpen. Behalve misschien ‘Koningsbedrog’, een CIA-operatie die zich richt op de legitimiteit van het Britse koningshuis en koningin Elizabeth.

Malone staat voor een dodelijk dilemma: om Gary te kunnen redden moet hij een gevaarlijk spel spelen. Want alleen door het blootleggen van een ongelooflijk geheim kan hij de vernietigende consequenties van Operatie Koningsbedrog voorkomen.

Een heerlijk avontuur, deze spannende thriller van Steve Berry!
Dit was mijn kennismaking met het werk van deze auteur en ik werd blij verrast door de historische kennis die neergezet werd in dit verhaal. Niets wordt nagelaten om de lezer aan het verhaal vast te kluisteren. Diverse personages, stuk voor stuk duidelijk neergezet spelen een rol in het wervelend, soms wat druk en ingewikkeld plot.

Het enige minpuntje dat ik vond, was dat vanzelfsprekend aangenomen werd dat de lezer zou weten wat de Magellan Billet is in dit verhaal. Pas na een korte samenvatting door Blake kreeg ik zekerheid daaromtrent. En daarna even op Google gezocht natuurlijk.
Een aantal uitspraken heb ik opgezocht en het klopt allemaal. Ook over het beroemde Regenboog portret van Elizabeth.

Als lezer ben ik wellicht wat moeilijk, maar ik heb graag dat de feiten die me voorgelegd worden, feiten zijn. In de betekenis van dat het klopt wat er staat. Van dit boek heb ik enorm genoten, steeds terug in de tijd en weer naar het heden met personages die hun eigen agenda hebben, waardoor het een heerlijk avontuur blijft. Een avontuur, maar wel een geloofwaardig avontuur, zoals het geschreven is in deze overtuigende stijl van de auteur. Hij heeft een duidelijke indruk bij me achter gelaten; een schrijver die weet waar hij over schrijft en weet hoe hij zijn lezers overtuigend kan laten geloven wat waarheid is.
Ik heb dit boek enorm graag gelezen!


De boeken van bestsellerauteur Steve Berry worden alom geprezen vanwege hun rijkdom aan historische details en de grondige research. Zijn thrillers verschijnen in 40 talen.
Steve is geboren (1955) en getogen in Georgia, Verenigde Staten en afgestudeerd aan de Walter F. George School of Law op Mercer University. Hij was ruim 30 jaar advocaat. Steve Berry is een van de oprichters van International Thriller Writers—een groep van meer dan 2.600 thriller auteurs uit de hele wereld—en was daar zelfs drie jaar co-president.

Bestel dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: Het koningsbedrog
Auteur: Steve Berry
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 432 pagina's
Uitgever: De Fontein, mei 2015

ISBN: 978 90 26135 94 1
ISBN: 978 90 26135 95 8 (e-book)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.