dinsdag 9 juni 2015

Recensie: De oneindige zee - Rick Yancey. Het tweede deel in de Vijfde golf-serie


De oneindige zee – het tweede boek in de Vijfde golf-serie.

We hebben de eerste vier Golven overleefd.
We houden vol, maar de overwinning is nog ver weg.
We hebben hoop, maar worden door haat verteerd.
Ze denken dat we zwak zijn.
Maar we zijn niet alleen.
http://bcove.me/9dzttxqb

De Vijfde Golf komt eraan, en de mensheid staat aan de vooravond van totale vernietiging.
Cassie, Ben en Ringer overleefden de eerste vier Golven en staan voor een moeilijke keuze: wachten tot Evan Walker terugkomt, of op zoek gaan naar andere overlevenden vóór de vijand hen te pakken krijgt. Want dat er een nieuwe aanval komt is onvermijdelijk. Cassie en haar vrienden zullen de ultieme strijd moeten aangaan tussen hoop en wanhoop, leven en dood.



Na de indrukwekkende proloog 'Het koren' begon ik heel nieuwsgierig met lezen. Snel kwam ik er al achter dat ik beter het eerste boek eerst had kunnen lezen. Een heleboel namen komen voorbij van personages waar dan nog niets over verteld wordt. Daarom heb ik toen maar enkele recensies en samenvattingen gelezen van 'De Vijfde golf' om op deze manier iets meer te weten te komen.
De eerste golf : alle elektriciteit valt uit
De tweede golf : een enorme tsunami
De derde golf : een afschuwelijke epidemie
De vierde golf : sluipschutters, achterdocht – wie kun je nog vertrouwen?
De vijfde go
lf : ...
Het is duidelijk dat Aliëns het op onze aarde voorzien hebben en inmiddels het grootste gedeelte van de bevolking hebben uitgeroeid. De vijfde golf is nog niet gaande wanneer ik in dit boek beland ben.

Dit boek bestaat uit twee delen; boek 1 en boek 2.
Ik ben bijzonder dankbaar voor boek 1 omdat er veel achtergrondinformatie in wordt gegeven over de hoofdpersonages en wat er tijdens de eerste vier golven is gebeurd. Maar het bleef voor mij een enorme puzzel, waardoor het boek niet lekker las. Het is zeker niet saai en je zit verbaasd te lezen wat ze allemaal meegemaakt hebben en waar ze naar uit kijken.
In boek 2 dienen zich ook nieuwe personages aan, waardoor ik me nu niet benadeeld voelde.
Wat me opviel is, dat Cassie door het hele boek heen enorm boos is; een boze tiener, zoals alleen een tiener boos kan zijn. Dit maakte het verhaal wat geloofwaardiger.
Sommige stukken waren voor mij onbegrijpelijk, ik kon het gewoon niet volgen. En ik vraag me dan ook af of ik hier aan had moeten beginnen. De auteur heeft mooie zinnen neergezet zoals deze in het laatste hoofdstuk.
'Het was inderdaad een sluipschutter, míjn sluipschutter, die naar me toe strompelde in het onmogelijk zuivere licht van een late winterse zonsopgang die de lente aankondigde.'
Bovendien is het een spannend verhaal, maar ik wil het ook kunnen volgen. Dit verhaal vond ik best aardig maar dat is voor mij niet genoeg om een volgend deel te gaan lezen.

Ik raad iedereen aan om eerst het eerste boek 'De vijfde golf' uit deze serie te lezen.

Rick Yancey studeerde Engels en werkte bij de belastingdienst en in het theater. Sinds 2004 is hij fulltime auteur. Als hij niet bezig is met schrijven, denkt aan schrijven of het land doorreist om te praten over schrijven, brengt hij tijd door met zijn vrouw en zijn drie zonen. Rick Yancey woont in Florida.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: De oneindige zee
Auteur: Rick Yancey
Genre: thrillers & fantasy
Uitgave: paperback, 294 pagina's
Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers, april 2015
ISBN: 978 94 005 0546 9
ISBN: 978 90 449 7335 8 (e-book)

DE ONEINDIGE ZEE is het indrukwekkende tweede deel in de populaire Vijfde golf-serie die in 18 landen verschijnt. De grote Hollywoodverfilming van THE 5TH WAVE, met onder meer Chloë Grace Moretz en Liev Schreiber in de hoofdrollen, staat gepland voor januari 2016. Op Goodreads.com heeft THE 5TH WAVE momenteel al bijna 90.000 stemmen (met een gemiddelde waardering van 4,2 ster uit 5).
De boektrailer
over THE 5TH WAVE.
(info: A.W. Bruna)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.