woensdag 11 februari 2015

Ik las: 'Verscheurd verlangen' van Wilma Hollander

Verscheurd verlangen

Auteur: Wilma Hollander
Genre: roman
Uitgave: paperback, 256 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Cupido, 2013
ISBN: 978 94 62040 90 8
Ook als Ebook verkrijgbaar en als grote letter uitgave.

Waar gaat het verhaal over?

Verscheurd Verlangen vertelt het verhaal van de Nederlandse Andrea Groeneveld, die na de scheiding van haar Griekse echtgenoot in het kleine bergdorpje Milies op het mooie schiereiland Pilion is blijven wonen. Wanneer ze voor een onverwacht familiebezoek naar Nederland reist en in het vliegtuig naast de sexy bestseller-auteur Jonathan van der Werf terechtkomt, slaat er tussen hen een vonk over die haar leven wel eens een heel andere wending zou kunnen geven.
Gebeurtenissen uit het verleden verhinderen haar echter om open te staan voor een toekomst waar ze wel naar verlangt, maar niet in durft te geloven. Ook de gevierde schrijver Jonathan wordt verscheurd door verlangen. Naar Andrea, ja, maar tegelijkertijd ook naar een leven dat niet beheerst wordt door schijn en image. Daarvoor moet hij echter het een en ander loslaten, en of hij daar nu wel echt aan toe is... dat valt nog maar te bezien!

Bekijk hier de boektrailer van Verscheurd verlangen op YouTube.

Ik las de papieren versie en dit is mijn leeservaring:

Een roman neigend naar chicklit. Het verhaal straalt de liefde van de auteur voor Griekenland uit.
De personages groeien tijdens het lezen, je leert ze steeds beter kennen.
Een heel mooie cover, die je laat verlangen naar de warmte van de Griekse zon.
Voor in het boek staan de laatste woorden tekst uit het lied Ballad of the runaway horse van Emmylou Harris. Een heel mooi lied om naar te luisteren.

De proloog laat je kennismaken met een jonge vrouw die gedesillusioneerd besloten heeft om in Griekenland te blijven na het verlies van haar ongeboren kind en het op de klippen lopen van haar huwelijk. Het kan alleen maar beter worden, dacht ik op dat moment. En dat werd het ook, gelukkig. Het verhaal ontwikkelt zich tot een aardige roman met een niet onverwacht einde.

Ik waardeer dit boek met 2,5/5 sterren.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of bij
Bol.com


Over de auteur (Hebban.nl):Wilma Hollander vertaalt, corrigeert en redigeert manuscripten voor diverse uitgeverijen en in haar privéleven is ze echtgenote, moeder, dochter, zus en tante. Ze leeft op een romantische plek Pilion (Griekenland) en dit is voor Wilma een onuitputtelijke bron van inspiratie. Auteur van o.a. Onder de Griekse zon, Bouzouki Boogie en Vlinders op de vensterbank.


De auteur over zichzelf:
Op mijn tiende verjaardag kondigde ik al vol trots aan dat ik ooit een boek zou schrijven. Het duurde alleen een flink aantal jaren voordat ik daar ook werkelijk aan toe kwam. Lees verder op haar website.
Een interview van het Valentijngenootschap met Wilma Hollander gedateerd 12 augustus 2014 kun je hier lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.