vrijdag 21 november 2014

Ik las en kookte uit: 'De warme winterkeuken' van Caroline Hofberg - gewoon eten zonder poespas

Na meer dan 80 spannende salades verschijnt nu het kookboek De warme winterkeuken van Caroline Hofberg. De warme winterkeuken staat vol wintergerechten zoals stevige soepen en snelle choco's tot volle stoofgerechten of gevulde ovenschotels. Heerlijke geuren en gepruttel vullen het huis. Maar ook de lekkerste winterse taarten en gevulde broden. Met 130 winterse recepten van Caroline Hofberg heb je deze winter de lekkerste alternatieven voor stamppot en snert. Was het maar altijd winter...

Net als Meer dan 80 spannende salades staat ook dit kookboek vol duidelijke recepten en prachtige fotografie. En Caroline Hofberg laat zien welke heerlijke winterse maaltijden je met seizoensproducten kunt maken.

'Kaarsen aan, een knapperend open haardvuur en een pruttelende stoofpot die heerlijke geuren door het huis', zo begint het voorwoord van Caroline Hofberg in De warme winterkeuken.
Doe je ogen dicht en je ruikt het!

Caroline Hofberg is een van Zweden's meest productieve auteurs van kookboeken. Ze ontving de World Cookbook Award, de Gourmand World Cookbook award, en de Small Society medaille. 

Lees verder op Hebban Culinair voor de rest van mijn recensie. Onder meer over een gerecht dat ik bereid heb volgens een recept uit dit mooie boek.
Het was weer smullen in Huize Schepens!

2 opmerkingen:

  1. KLinkt als iets waar ik veel plezier aan zou beleven. Ik hou immers het meeste van eenvoudige én degelijke recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorige week heb ik uit het boek een ander gerecht bereid: Appelkip met puylinzen: ook gemakkelijk en heerlijk. Een eenpansgerecht, lijkt op coq au vin, maar dan anders...
      Dank je voor je reactie :-)

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.