donderdag 11 september 2014

Ik las: 'Nobody' van Marelle Boersma. Een aanrader. Over wat we eigenlijk niet willen weten!




Nobody

Als je niemand meer hebt...

Vivian maakt zich zorgen over een van haar HAVO-leerlingen. De 17-jarige Lynn is afwezig en stil tijdens de lessen en lijkt zich meer en meer terug te trekken. Vivian vermoedt dat het meisje misbruikt wordt, maar Lynn laat niets los. Wanneer ze uiteindelijk achter de gruwelijke waarheid komt, is die erger dan ze ooit had kunnen bedenken...

Mijn leeservaring:

De titel Nobody is heel goed gekozen, dat merk je wanneer je een stukje leest van de cursief gedrukte gedeelten, dat daar betrekking op heeft. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten bevestigen dat het een goede titel is, het zou niet nodig moeten zijn dat dit verhaal geschreven moest worden.
Gelukkig heeft deze auteur dat op zich genomen, waardoor het met respect geschreven is.

In het boek wordt de spanning zorgvuldig opgebouwd, waarna er geen rem meer lijkt te bestaan voor de spanning in deze thriller.
Ongelooflijk, ik heb vaak moeten slikken en heel diep zuchten. Hoe bestaat het! Hier, in ons eigen, kleine kikkerlandje!
Ik kon de walging en de woede over wat ik las bijna niet onderdrukken! Het is beestachtig en heeft op sommige gedeelten niets menselijks meer.
Zeker omdat ik wist dat het boek op waargebeurde feiten gebaseerd is, schokt het verhaal nog meer.
Onzettend goed van de auteur om dit onderwerp onder de aandacht van de lezer te brengen, het is tenslotte niet niks! Het gebeurt écht!
Het boek leest als een trein.

Ik ga natuurlijk niets over het verhaal vertellen, maar wel dit: ik had kippenvel op mijn armen, tranen in mijn ogen, een droge mond en een extra dag nodig om een recensie te kunnen schrijven.
Dat zegt genoeg, denk ik.

Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren ****

Ik kijk weer uit naar het volgende boek van Marelle Boersma.
Het blijft spannend bij haar!

Koop dit boek bij uw lokale boekhandel of via:
Bol.com


Over de auteur: 


Marelle Boersma (1957) is een vernieuwend schrijfster. Ze schrijft boeken over actuele misstanden, vaak gebaseerd op waargebeurde verhalen van slachtoffers. Met haar onderwerpkeuze beweegt ze zich daardoor op de grens van waarheid en fictie.
Inmiddels heeft Marelle acht thrillers op haar naam staan, waaronder Nobody(2014)
Ik volg je (2013) en Vals alarm (2011). Vals alarm heeft de tweede prijs gewonnen bij de Thrillerawards 2012 en stond ruim 6 weken in de bestseller 60. Producente Felice Bakker van The Filmers heeft getekend voor de filmrechten van Vals alarm.
Vanaf 2010 geeft Marelle schrijftrainingen, die voornamelijk gericht zijn op spannend schrijven.

Lees meer over haar op haar website www.marelleboersma.nl



Gegevens over het boek:
Auteur: Marelle Boersma
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 326 pagina's
Uitgever: De Crime Compagnie, 2014
ISBN: 978 94 61091 18 5

Ook als Ebook verkrijgbaar

2 opmerkingen:

  1. Mieke, je hebt me heel nieuwsgierig gemaakt naar boeken van deze auteur. Dat was ik al een beetje, nu veel meer! Binnenkort ga ik van haar lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze schrijft geweldig goed, Ellie! Daar zul je zeker geen spijt van krijgen. Warme groet xx

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.