zaterdag 22 februari 2014

'Sprakeloos' van Anne Nicolai

Auteur: Anne Nicolai
Thriller-debuut
Genre: thriller, fantasy
Uitgave: e-book 227 pagina's
Uitgever: De Crime Compagnie 2013
EPUB (afkorting: Electronic PUBlication)met digitaal watermerk 
.88 MB
ISBN13: 978 946 1090 782

Over de auteur:
Anne Nicolai (1972) is afgestudeerd ingenieur en schrijft al sinds ze een pen kan vasthouden. Eerst voor de schoolkrant, later als journalist en tekstschrijver. Anne is getrouwd en heeft een dochter en een zoon. Sinds de jaren negentig schrijft ze korte en langere verhalen waarmee ze bij meerdere schrijfwedstrijden in de prijzen viel. Zo won ze de Viva Verhalenwedstrijd en haalde met beide inzendingen de top tien bij de Dark Romance wedstrijd van young-adults.nl. Het bovennatuurlijke, waarvoor ze een bijzondere interesse heeft, verwerkt ze graag in haar verhalen.

'De Wever' een novelle, is in november 2012 verschenen in de bundel
Ontluikende liefde’ van young-adults.nl.
'Verleiding' een bundel erotische thrillers, met haar verhaal 'Ademnood' is onlangs (juni 2013) verschenen bij De Crime Compagnie.
Website: www.annenicolai.nl
Facebook: Anne Nicolai
Twitter:@AnneNicolai13

Samenvatting:

Chloe werkt als journaliste bij een dagblad. Ze woont samen met Alex, een filosoof. Hij is ervan overtuigd dat taal de bron is van alle leugens. Vandaar dat hij en Chloe niet met elkaar praten. Alleen het hoognodige communiceren ze via Post-its. Dit werkt prima, totdat Chloe een oude camera koopt met daarin een gebruikt fotorolletje. Als Chloe haar eerste foto’s laat afdrukken, krijgt ze de schrik van haar leven. Op een van de foto’s staat de afbeelding van een vermoord meisje. Chloe beseft dat als ze dit mysterie wil oplossen ze de stilte zal moeten doorbreken…

Wat ik er van vond:

Ik las dit boek in iets meer dan een dag uit. Het leest ongelooflijk soepel. Lekker spannend, maar
niet een thriller zoals ik meestal lees.
Toen ik bijna aan het eind van het verhaal gekomen was, was ik enigszins teleurgesteld.
Het zag er naar uit dat de dader dát personage was, waarvan ik dacht dat deze het moest zijn.
Toch werd ik op een heel knappe manier uit mijn droom geholpen, het antwoord kwam uit een
heel andere hoek.
Ik kijk uit naar eventuele volgende thrillers van deze auteur ondanks het andere soort spanning
dan ik gewend ben van thrillers. Ik heb er zeker van genoten.

Dit boek waardeer ik met 4/5 sterren.


7 juli 2013

1 opmerking:

  1. Ik heb hem een tijd geleden gelezen en vond hem ook heel goed. Mooie cover ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.