woensdag 4 december 2013

Recensie van 'Sophie - Genius Loci' van Anne Vellinga





Wat een supermooi verhaal !
Ik mocht het lezen en heb zitten genieten van A tot Z. Een heerlijke roman. Ik heb er de tijd voor genomen, of beter gezegd: ik heb er mijn agenda voor aangepast. Andere dingen laten liggen want ik wilde door met het verhaal over Sophie ! Een verhaal met een heleboel lagen.
Anne Vellinga antwoordt op de vraag van een krant (het NHD) waarom mensen dit boek moeten lezen: 'dat iedereen een keer geconfronteerd wordt met verlies en zichzelf terug moet vinden en moet opbouwen - de een doet dat met een psycholoog of coach, maar bij Sophie is het de genius loci: de natuur buiten haar weerspiegelt haar innerlijke natuur.
Lees hier wat ik vond van 'Sophie - Genius Loci' van Anne Vellinga.

8 opmerkingen:

  1. Mooie recensie Mieke en ik wil eigenlijk meteen beginnen met 't lezen van het boek, zo nieuwsgierig heb je me gemaakt :-)
    Maar eerst 'moet' ik een ander boek lezen en recenseren (ben een bofbips), daarna is Sophie aan de beurt :-) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ellie. Ik ben ook heel benieuwd of jij er ook zo van kunt genieten, ik denk het wel. Maar ik wacht je recensie af. Warme groet, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit klinkt goed! Heerlijk om je agenda aan te passen aan een boek. Moet ik ook weer eens doen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het boek niet maar fijn dat jij er zo enthousiast over bent! Ik ga hem zeker eens opzoeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek is vers van de pers, Lieke . 28 november 2013. Dank je voor je reactie :-)

      Verwijderen
  5. Wat kun jij aandachtig en snel lezen, Mieke! Hartelijk dank voor je mooie recensie met goede samenvattingen en aanhalingen, je enthousiasme en je animerende opmerkingen. Maar liefst vijf sterren heb je me gegeven. Ik ben er blij mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je debuut heel graag gelezen, Anne ! Dank je voor je lieve reactie :-)

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.